nog IJsco's met rare ideeën ? :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

nog IJsco's met rare ideeën ? :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 20:50

vandaag heb ik toch even raar gekeken naar mijn kleine meid. :roll:

Om haar te kunnen inscharen bij de kudde, ben ik haar eerst gaan ophalen op de stal waar ze mocht verblijven tussen aankoop en het inscharen. Hátid is niet echt gewend om op een trailer te staan, en kwam er na een uurtje rijden kletsnat af, het arme ding. Omdat we toch te vroeg waren, ben ik een klein eindje gaan wandelen met haar (natuurgebied, dus erg rustig) zodat ze kon drogen. Een paar keer uitgenodigd op brede grasstroken waar ze veilig zou kunnen rollen, maar nee, teveel nieuws te bekijken.

En snorken dat ze deed voor die boom die neerlag langs de kant van de weg. _O-

Maar dan kwam het : mademoiselle ging door haar knieën op het asfalt-met-losse-steentjes ?? In het gras wou ze niet rollen, maar ze ging wel eens efkes op de steentjes gaan rollen ?? Ja daaaaaag, dat zag ik niet zitten, dus maar gauw dat hoofdje omhoog gehaald en verder gestapt.

Uiteindelijk wou ze wel rollen op een grote plek open gereden boomschors, gek ding. Ze hing vol met stukjes schors toen ze weer recht stond. :=

Het is mijn eerste eigen paardje, zijn er nog van die rare dingen waar ik moet op bedacht zijn met IJslanders ?? :D

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:37

Mijn ijslander ging ook wel eens liggen rollen op de betonplaat, maar die heeft dan ook eczeem. Ik denk dat beton/asfalt lekker schuurt en dat is goed tegen jeuk.
Ik kan me voorstellen dat als ze nog dik in de vacht zit (hier tenminste wel) en nat is, dat jeukt.
Van mij mogen ze rollen waar ze willen, ze weten zelf meestal wel wat goed voor ze is.

l4atjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:52

Zijn ze niet allemaal zo gek als een deur?? :#

Alle twee de ijsco's bij mij thuis hebben rol-dingen. Pandra wil graag rollen als ik nog op haar zit met uitstappen, maar zodra het zadel (en ik) eraf is, is die drang totaal verdwenen... :\
Lilja rolt alleen als er niemand staat te kijken. Zodra ik weg ben gaat ze door haar knietjes (weet zij veel dat er zoiets als ramen bestaat...!). Momenteel alleen niet want dan word kindlief zo misselijk in haar buik! :roll:
De enige die enigszins normaal doet qua rollen is onze shetlander...!

Tsjah 8)7

Murthul

Re: nog IJsco's met rare ideeën ? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:49

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:17

haha, volgens mij kunnen ze er allemaal best wel wat van. Ik reed op een manege waar we ook vaker jonge IJslanders kregen om in te rijden van een stoeterij uit het noorden waar wij onze IJslander gekocht hadden.

Die wij gekocht hadden kon heel erg leuk springen. over omgevallen boomstammen enzo sprong ie niet. Maarja, dan was je meet een groepje IJslanders de hei op, op het grenspad (enorm lang recht pad) Nouwja, lekker galopperen en laat dan maar gaan he. Dus wij gaan daar met 5 man over dat pad heen, hangt er een takje van ongeveer 1 centimeter over het pad, een klein stukje maar op ongeveer een hoogte van een meter. Zag ik niet aankomen. Tryggur lief dacht ach ik kan daar best over springen, en jaa hoor. Daar vliegen we.. Of als we een plas water tegen komen. Galop? We gaan er gewoon door. Stap of draf? Neeee echt niet. Dan springt ie liever een meter de lucht in en 2 meter ver. Jaa dan vlieg je wel.

Vrachtwagens, tractoren die toeteren of denken dat je een meisje op haar pony even moet laten schrikken. Niks aan hoor. Kijkt ie rustig op van wat de hel is jouw probleem dan. Maaaar, dan komt er een klein meisje aan die heel graag pony lief wou aaien. Was ongeveer 60 a 70 centimeter maar, met der handje omhoog om hem over zn neusje te aaien. En weg was pony. Meisje snapte er niks van!

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:19

Mijn vriendin heeft een ijslander
Hij kijkt altijd heel boos
En hij heeft een e-pony in elkaar geslagen (hij is een B) 8)7

Carmen11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:48

Tja....ijslanders hé!
Ze zijn gewoon apart!
Laatst ging een van onze ijslandertjes met zijn twee voorbenen in de drinkbak staan omdat hij het zo warm had....om hem vervolgens om te gooien en hem mee te slepen naar het midden van de wei :? .
Maar met rollen nee hoor nooit last van gehad.

Tip:
Ze zijn (zoals je vast al hebt gehoord) slim, nieuwsgierig, snel en ongelooflijk eigenwijs.
Dus ik geef je vast een waarschuwing voor als ze de volgende dag zich bol staat te eten aan de andere kant van het draadje.....(uit ervaring.... :D )

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:39

ik heb mijn ijsje pas een maand of 15 en in die tijd heeft ze al heel wat "rare" dingen gedaan. Rollen doet ze standaard, nadat ik haar gepoetst heb, zo netjes hoeft het niet hoor baasje! (vind zij dan, he! :D )
kijken of het gras bij de buren groener is, is ook heel leuk. een kijkje nemen of de krant 's morgen som 5 uur al geweest is, ook zo iets, maar verder is mevrouw super lief, je kunt een bom afsteken naast haar, zal ze niet op reageren, loopt stoer door op straat, maar owee als in de buitenbak een vogeltje uit de heg vliegt, tja, als echte ijslander moet je dan even doen alsof je schrikt, als de baas daar niet op reageert, dan is de lol eraf.
ze is nu bijna 19 maar de grootste schat die ik me kon wensen (met haar streekjes en eigenaardigheden :j )

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:19

Elk paard heeft zijn eigen karakter, maar moet wel zeggen, tussen de andere paarden hier, zijn onze ijslanders toch wel degene met de meest uitgesproken karakters hoor :+
Vooral onze ruin..die is wel in voor een geintje..ben je aan het mestscheppen bv, laat je kruiwagen staan, omdat je ergens onkruid in het stroom ziet, komt meneer met het harkje aanlopen en legt dat voor mn voeten. (hij komt alles brengen wat los én vast zit hahaha)..of het zand wat gestort werd voor de rijbak, leuk leuk leuk, niet alleen opklimmen is een gaaf spel, maar er met je neus inwroeten tot aan je ogen, dás pas gaaf, en daarna snorkelen, om al het zand weer uit je nase te blazen :P
Of met ze zwemmen, waar mijn ene merrie echt koppie ondergaat, je je kapot schrikt, maar ze vind het gewoon lekker, net een orka, zie je zwarte bubbel het water bovenuit komen en de rest is onder..
Och en zo heb ik hele verhalen, waar ik bokt mee kan vullen..ze maken me blij, maar ze leren mij ook goed mn hoofd erbij te houden hoor :P

Veel plezier met je kleintje, die snel niet meer zo klein zal zijn :)