Om haar te kunnen inscharen bij de kudde, ben ik haar eerst gaan ophalen op de stal waar ze mocht verblijven tussen aankoop en het inscharen. Hátid is niet echt gewend om op een trailer te staan, en kwam er na een uurtje rijden kletsnat af, het arme ding. Omdat we toch te vroeg waren, ben ik een klein eindje gaan wandelen met haar (natuurgebied, dus erg rustig) zodat ze kon drogen. Een paar keer uitgenodigd op brede grasstroken waar ze veilig zou kunnen rollen, maar nee, teveel nieuws te bekijken.
En snorken dat ze deed voor die boom die neerlag langs de kant van de weg.

Maar dan kwam het : mademoiselle ging door haar knieën op het asfalt-met-losse-steentjes ?? In het gras wou ze niet rollen, maar ze ging wel eens efkes op de steentjes gaan rollen ?? Ja daaaaaag, dat zag ik niet zitten, dus maar gauw dat hoofdje omhoog gehaald en verder gestapt.
Uiteindelijk wou ze wel rollen op een grote plek open gereden boomschors, gek ding. Ze hing vol met stukjes schors toen ze weer recht stond.

Het is mijn eerste eigen paardje, zijn er nog van die rare dingen waar ik moet op bedacht zijn met IJslanders ??