Quattro B Wie is bekend met nakomelingen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Quattro B Wie is bekend met nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 16:57

Hoi allemaal,

Ik heb een ruintje op proef van Quattro B. Hij is een quattro x burggraaf.

Hij is zelf erg iel gebouwd nog rond de 1.68.

Mijn vraag is wie heeft een nakomeling van deze hengst en hoe springt jullie quattro?

De mijne heeft een geweldig achter been maar is nu nog erg geneigd om zijn voorbeen te laten hangen / traag voorbeen gebruik. Hij springt hierdoor erg overmatig. HIj moet een stuk hoger om zijn voorbeen te compeseren. Over een kruisje ga je of er 1.30. Is dit herkenbaar voor andere? Was bij jullie het voorbeen te trainen? Zijn ervaring in het springen is nog minimaal en hij moet nog sterker worden. Ik doe veel oefeningen waarbij hij kort bij de sprong komt en wel sneller moet worden.

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere!

Alvast bedankt!

Groetjes Marcella

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:26

Greentea01

Re: Quattro B Wie is bekend met nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 07:59

Ik heb zelf ook al eerder een topic geplaatst maar helaas geen reacties. Waarschijnlijk op bokt niet veel mensen met een nakomeling van dit paard.

Quatrro is zelf 1.60 springen met een vererving voor springen van 85%. De moeder van mijn paard is ster sport springen en haar vader is burggraaf. Op papier een super springpaard.

Hij heeft ook veel afdruk en vermogen. Maar heeft niet echt een goed voorbeen. Deze laat hij nog hangen. Nu is hij voor zijn leeftijd nog heel erg groen. Hij is als jonkie de manegelessen in gegaan en heeft hierdoor weinig onderricht gehad. Hij is bij mij op stal gekomen omdat hij zo ontzettend zou bokken. Ik rij hem 6 weken nu en heb nog geen bok gegegeven terwijl we hem hiervoor wel voor uitgedaagd hebben met oefingen etc. Het is eigenlijk gewoon een heel erg braaf paard. We zijn nu met zijn opleiding bezig en bezig met springoefingen om zijn voorbeen begebruik sneller te maken.

Ik ben zelf ontzettend benieuwd of er meer namelingen zijn die dit gebruik van het voorbeen hebben en in hoevere dit bij andere wel of niet is goed gekomen of trainbaar is. Ik merk met hem wel dat hij per x weer leert en dat het steeds beter gaat. Hij word 7 in mei