3 weken op proef advies

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

3 weken op proef advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 07:57

Hoi mede Haflinger fans!

Morgen krijg ik een 7-jarige Haflingermerrie op proef voor 3 weken.
Ze staat al sinds oktober vorig jaar stil (ze heeft vrije weidegang, dus staat niet op stal constant).

Ik vroeg me af of jullie tips hadden voor me, wat ik allemaal met haar kan doen?

sowieso had ik gedacht om haar de eerste week vooral te laten wennen aan alles
en nog niet te fel aan het werk te zetten. Wennen, poetsen, beetje spelen, ...

In de 2de week zou ik haar longeren en uiteindelijk stap ik uiteraard ook op (ik verwacht helemaal niet dat ze gek gaat doen) :+

Ik ben haar woensdag gaan bezoeken en het klikte, dus ik ben benieuwd hoe ze bij ons thuis gaat reageren.
Ergens hoop ik dat ik niet te groot ben voor haar. Haar schofthoogte is 1.52m en ik ben 1.72m ongeveer.
Maar daar kom ik vast snel achter :)

Liefs

Nicky

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 08:02

Vooral bij Haflingers: wees duidelijk en consequent! omdat ze zo lief kunnen kijken, ben je snel geneigd om veel goed te vinden. Maar Haflingers zijn erg slim en zelfstandig, en nemen snel de leiding over.
Dus verwen ze niet, want ze profiteren daar meteen van. Gewoon duidelijke afspraken maken met je paard; wat mag wel en wat mag niet. :j

Janine001

Re: 3 weken op proef advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:19

Inderdaad heel consequent zijn, anders krijg je problemen. En je kan makkelijk qua lengte, ik ben ongeveer 1.75 en mijn haflinger ruin 1.50

Domi_94

Re: 3 weken op proef advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:26

Je bent vast niet te groot, ik ben ook 1.72 en mijn haflinger is kleiner dan 1.52. En inderdaad consequent zijn, want ze lijken zo lief en onschuldig met die mooie ogen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 23:46

Da's leuk om te horen, dat ik wellicht niet te groot ben :)

Lore (officieel Lorelaï van het hof ten Mera) is vandaag bij ons aangekomen en ze doet het goed :)
Het eerste uur veel rondlopen, snuiven en showen maar daarna was ze rustig.

Ze is best lief en mensgericht, ze volgt me doorheen heel de weide.
Ik heb haar even gepoetst en daarna maar weer lekker los gelaten op de weide en voorzien van een portie hooi.

Ik had de indruk dat ze soms opzettelijk op mijn voet/tenen wil gaan staan, al ben ik niet zeker.
De dochter van de nog huidige eigenaresse zei ook dat ze dit wel meer doet. Ik ga er allesinds eens op letten,
want ik heb liever niet dat gewicht op mijn tenen :)

Verder is ze een ontzettend leuk ding, aangenaam in de omgang, een heel verschil t.o.v. mijn vorig paard.