Beginletter Veulennaam

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ryvers

Beginletter Veulennaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 19:54

New-Forest Pony veulen is eergisteren geboren, ik zou deze graag aangeven met de juiste naam volgens KWPN.
Het is een merrie.

Wat is de juiste beginletter dat KWPN voorschrijft voor maart 2011?

Alvast bedankt

Steffen

Nicole288

Re: Beginletter Veulennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:57

Dat is de letter G, die geldt voor dit hele jaar :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:56

staat als het goed is ook op je geboortebewijs van het KWPN. Daar kan je de naam van het veulen op invullen en de eerste letter ( de G dus voor dit jaar) is al ingevuld.
Oh en even off topic, ik vind het heeeeeel moeilijk dit jaar om een leuke naam met de G te verzinnen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:53

Het is een New Forest, dus dan heeft ze denk ik geen geboortebewijs van het KWPN ;)
Ik hoor heel veel mensen dat de G zo moeilijk is, maar ik vind dat er hele leuke namen voorbij komen inmiddels..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:49

Bij het NNFPS is de keuze voor een naam helemaal vrij. Wel moet je, als je een stalnaam voor de roepnaam kiest, deze vóór de roepnaam zetten. Je bent niet aan een beginletter gebonden, maar sommige eigenaren (vooral als ze veel veulens krijgen) vinden het wel prettig om de jaarletter van het KWPN aan te houden, zodat het geboortejaar makkelijk te onthouden is.

Steffen: van harte gefeliciteerd met je merrieveulentje! Welke afstamming :) ?