Stempelhengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:03

joshua schreef:
Nee vroeg alleen wie er bepaalt wat stempelhengsten zijn?


De hengsten die een stempel nagelaten hebben

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:04

Wat is het probleem nu nog? Er is nu toch een Welsh-topic? Wel zo overzichtelijk.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:05

MissHIS schreef:
Nabuur behoort naar mijn mening niet tot de categorie Stempelhengsten, hij komt dan ook niet in deze serie voor.



Hierbij maak ik op dat zij dit doet neem ik aan??
Zij beslist welke hengsten er in komen zegt ze in het boventaande stukje!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:08

joshua"]
[quote="MissHIS schreef:
Nabuur behoort naar mijn mening niet tot de categorie Stempelhengsten, hij komt dan ook niet in deze serie voor.



Hierbij maak ik op dat zij dit doet neem ik aan??
Zij beslist welke hengsten er in komen zegt ze in het boventaande stukje!
[/quote]

Zou niet zo'n gek idee zijn, is haar topic Haha!

En Saar wat verhelderend zeg, zo op de late avond

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:10

joshua schreef:
Hierbij maak ik op dat zij dit doet neem ik aan??
Zij beslist welke hengsten er in komen zegt ze in het boventaande stukje!


Wat dacht je van een clinic lezen en gevoltrekkingen maken uit wat er staat inplaats van wat ik vind dat er moet staan.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:11

Denk dat elk "'nuchter mens"" de zelfde conclussie zal trekken als mij!
Clown

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:13

joshua schreef:
Denk dat elk "'nuchter mens"" de zelfde conclussie zal trekken als mij!
Clown


clinic schijven is ook niet weg

als ik

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:14

joshua schreef:
Denk dat elk "'nuchter mens"" de zelfde conclussie zal trekken als mij!
Clown


Het is conclusie met 1 s en als ik:+

Op welk punt bedoel je precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:15

Deze discussie gaat echt nergens naar toe. Joshua, ik heb geprobeerd om je vraag te beantwoorden.
Misschien is het een beter idee om dit een gesloten sticky te maken?

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:18

Ja sorry ben niet echt een talenknobbel helaas,maar weet wel wat ik lees.Om mensen op zulke reden proberen te intimideren(zal ook wel fout geschrevenzijn,mij een zorg)vind ik gewoon zielig.In de quote vn misshiss staat toch duidelijk.

Behoort naar mijn mening..........niet in voor!

Trouwens Sarabande ik reken jou ook niet af op jou schrijffoutje ,het is namelijk schrijven en niet schijven!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:32

Ik verbeter spelfouten op bokt heel vaak en dat is zeker niet bedoeld om iemand af te rekenen!
Btw een typefout is heel wat anders dan een spelfout he Knipoog .
Dit gaat wel heel erg off topic zo, jammer dat het zo moest gaan, een slotje is misschien geen slecht idee.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:40

joshua"]
[quote="MissHIS schreef:
Nabuur behoort naar mijn mening niet tot de categorie Stempelhengsten, hij komt dan ook niet in deze serie voor.

Hierbij maak ik op dat zij dit doet neem ik aan??
Zij beslist welke hengsten er in komen zegt ze in het boventaande stukje!
[/quote]
Miss zegt dat zij Nabuur geen stempelhengst vind èn dat hij ook niet in de serie voorkomt die in de IDS heeft gestaan.

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:45

Waar maak je je druk om, Joshua. MissHIS heeft allerlei topics gestart over de serie stempelhengsten die in de Strengen zijn gedrukt. Een blaadje van het KWPN dus dan is het vrij duidelijk dat dat over hengsten gaat die een stempel hebben gedrukt op de KWPNfokkerij.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:51

Heb even mijn merrie gevoerd (afstammend van de STEMPELHENGST Burggraaf) en het niveau is weer aardig gedaald. Met dank aan Joshua.

Ventje, kan jij soms niet lezen?

Deze sticky is tot stand gekomen nav een aantal artikelen die ik heb overgetypt uit de serie Stempelhengsten uit In de Strengen, het blad van het KWPN. Het doel van deze sticky is om dergelijke artikelen snel terug te kunnen vinden. Het gezeur begon met Yootha, met de vraag of hier ook Welshhengsten bij mochten staan. Lijkt me onzinnig, daar dit sticky is opgericht voor artikelen over stempelhengsten van het KWPN/rijpaarden. Een hengst als Landgraf I vind ik ook van harte welkom, oke, het artikel komt niet uit de geweldige IDS-serie maar het valt wel in dezelfde categorie. Dit is bij een hengst als Nabuur absoluut niet het geval. Dat moet voor een ieder duidelijk zijn. Nabuur is géén hengst die een duidelijke stempel op zijn nafok en de populatie heeft achter gelaten: hij is niet van grote waarde geweest voor het KWPN/de Nederlandse fokkerij. En juist van hengsten die dat wél zijn geweest, is het interessant de artikelen te bundelen in deze sticky. Het is dus geen kwestie van "MissHIS bepaald wie wel of niet een stempelhengst is", maar een kwestie van het gebruik maken van het eventuele aanwezige gezonde (fokkers)verstand en constateren dat hengsten die niet aan bovenstaande eisen voldoen, ook niet in deze sticky thuishoren.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:32

Ok, alleen uit de serie kwpn Stempelhengsten, die alleen voor het Kwpn wat betekent hebben.

Dus alle andere hengsten krijgen per ras een stickey, met daarbij of ze internationale faam hebben verworven zoals ik al eerder heb genoemd.
Dus landgraf zou dan bij de Holsteiners komen, en niet bij deze serie.

Zijn we klaar over deze discussie en kan Lovely een stickey maken over Holsteiners.

Misschien dat Chantal, Excusme, Anna42, Zannekin en ik en natuurlijk nog veel anderen een groot aandeel bij Holsteiners kunnen hebben.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:17

adriana schreef:
Ok, alleen uit de serie kwpn Stempelhengsten, die alleen voor het Kwpn wat betekent hebben.

Dus alle andere hengsten krijgen per ras een stickey, met daarbij of ze internationale faam hebben verworven zoals ik al eerder heb genoemd.
Dus landgraf zou dan bij de Holsteiners komen, en niet bij deze serie.

Zijn we klaar over deze discussie en kan Lovely een stickey maken over Holsteiners.

Misschien dat Chantal, Excusme, Anna42, Zannekin en ik en natuurlijk nog veel anderen een groot aandeel bij Holsteiners kunnen hebben.


Ik heb NIET gezegd dat in deze sticky alleen artikelen mogen komen uit de IDS-serie Stempelhengsten, andere artikel zijn óók welkom mits ze over hengsten gaan die veel hebben betekent voor de Nederlandse fokkerij/KWPN. Landgraf I is hier dus wél welkom.

Met Landgraf I is het bijna hetzelfde verhaal als met bv. de zojuist geplaatste Farn... Farn is een Holsteinse hengst, maar hij heeft heel veel voor de Nederlandse fokkerij betekent, DUS hoort hij volledig thuis in deze sticky.

En jij wil selecteren per ras?

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:32

Niet vervelend bedoelt maar denk dat je nu beter even het kort kunt opschrijven wat wel en niet mag,daar vele mensen elkaar tegenspreken wat wel en niet mag.Tevens lijkt het mij dat als jullie een sticky krijgen dat anderen dat dan ook mogen aanvragen,gelijke monniken gelijke kappen.Jullie hebben trouwens zelf gezegd dat het alleen voor hengsten waren die van grote invloed waren voor het Kwpn.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:41

joshua schreef:
Niet vervelend bedoelt maar denk dat je nu beter even het kort kunt opschrijven wat wel en niet mag,daar vele mensen elkaar tegenspreken wat wel en niet mag.Tevens lijkt het mij dat als jullie een sticky krijgen dat anderen dat dan ook mogen aanvragen,gelijke monniken gelijke kappen.Jullie hebben trouwens zelf gezegd dat het alleen voor hengsten waren die van grote invloed waren voor het Kwpn.


Ja nou dat klopt toch ook? Ik vertel elke keer hetzelfde hoor, lijkt me onnodig om mezelf nu alweer te herhalen. Een hengst als Landgraf I is natuurlijk ook welkom, daar deze hengst ook veel voor de Nederlandse fokkerij/KWPN heeft betekent. Nabuur is daar géén voorbeeld van.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:13

Ja per ras, dan is het voor iedereen duidelijk.
Geen onduidelijkheden meer.
En alleen als er genoeg animo voor een bepaald ras is.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:17

RAS of STAMBOEK. Een heel verschil.

Blijf erbij dat een hengst als Landgraf hier goed thuishoort.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:30

Neem aan dat je met ras het kwpn niet bedoeld?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:45

Natuurlijk is het KWPN geen ras, maar een stamboek! Daarom zijn de artikelen van Landgraf I ook zo interessant voor in dit sticky, omdat het KWPN c.q. de Nederlandse fokkers veel gebruik hebben gemaakt (en maken) van hengsten van andere stamboeken.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:25

Invloed van Landgraf was toch vooral in het Holsteiner Verband.

De invloed van de Holsteiners is hier heel groot.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:33

Waar hebben jullie het nu over over gelijk hebben of heb je een goed verhaal over een stempelhengst Verward .
Zo ja plaats het, zo niet zeur dan niet zo door.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:52

Ik stel voor om pagina 2 t/m 4 gewoon op de mesthoop te gooien.