[TI] paar vragen over de tinker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elisedcl

paar vragen over de tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 19:55

in één van mijn vorige topics heb ik uiteindelij beslloten om een lijstje te maken om mijn moeder te overtuigen van een eigen paard.
ik heb mijn ogen laten vallen op een tinker, maar zit nog met een paar vragen
moet je een tinker s'morgens en s'avonds eten geven?
en wat voor een eten dan precies?

x elise
ps ik wil aub geen commentaar over de rest van dat ik een eigen paard wil, als jullie dit al beantwoorden, maken jullie mij gellukig.

_Roosmarijn_

Re: paar vragen over de tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:30

Toen ik zo oud was als jij wilde ik ook altijd een eigen paard, ik mocht dit ook niet. Als ik er nu op terug kijk, ben ik blij dat mijn ouders het niet goed vonden, was veel te jong voor een eigen paard.
Heb je al een verzorgpaard? Ga daar anders naar op zoek. :) Daar leer je heel veel van en kan je jezelf voorbereiden op het hebben van een eigen paard.
En natuurlijk moet een tinker 's ochtends en 's avonds eten. Netzo al alle andere soorten dieren. ;) Iig kuil of hooi en eventueel brok en of musli.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:18

sorry hoor maar als je nog zulke vragen stelt ben je in mijn ogen niet toe aan een eigen paard. als ik jou was zou ik eerst zoveel mogelijk lezen over verzorging van paarden etc en dan een verzorgpony zoeken. een paard hebben klinkt heel leuk maar is een grote verantwoordelijkheid ne een hoop werk en heel duur. om antwoord te geven op je vraag. natuurlijk moet een tinker sóchtends en sávonds eten en nog veel vaker. het liefst onbeperkt hooi of verdeelt over de dag hooi en/of kuil en eventueel 2 keer krachtvoer.
ik hoop dat je eerst heel veel informatie gaat zoeken en lezen want dit valt in mijn ogen onder basiskennis voor een eigen paard

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:55

Dromen van een eigen paard kan je beter nog iets langer doen, echt!
Als je uiteindelijk op jezelf woont, eigen financien hebt, klaar bent met school, en een beetje weet hoe de invulling gaat zijn van je dagen en weken, en wat je te besteden hebt e.d. dan is het slim om te kijken.

Ik zeg slim.. niet per see leuk. Ik wilde ook al vroeg een eigen paard, maar mijn ouders stonden hier niet achter, en eigen geld en tijd had ik toen nog niet.
Nu wel.. en ze komt er..

Altijd goed om alvast te informeren natuurlijk! Verzorgpaard is in de tussentijd een fijne tussenstap!
Succes!

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:53

Hoi
Ik sluit me wel aan bij de vorige meningen.
Ik zag ook dat je dezelfde soort vraag al hebt gesteld bij : haflingers, ijslanders en criollo's (en misschien nog andere rassen) en ik zag dat de reacties over het algemeen hetzelfde zijn als hier!
Misschien is het handig om eerst toch even goed te bedenken wat je wilt en dan gericht vragen te stellen.
Een paard hebben is niet alleen maar heel leuk, maar kost ook veel geld, tijd en geregel. En zorgen!
Ik denk ook dat het handig zou zijn om hulp te hebben van mensen met paarden en niet in je eentje te gaan rommelen.

Mocht je voor een paard gaan: heel veel plezier en geluk ermee!

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 13:59

oke kan er hier iemand dan een slotje op zetten?