ik vroeg mij af hoelang sperma ONVERDUNT vervoerd kan worden voor inseminatie naar de merrie.
en de kwaliteit goed blijft? voor insemineren.
ik ben benieuwd hoop op duidelijke antwoorden

alvast bedankt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
colette_007 schreef:Onverdund kan, moet je wel fijne hengstenhouder hebben.
Er zijn namelijk merries die niet tegen het verdunnings middel kunnen en met verdund sperma nooit dragend zullen worden.
Onverdund sperma dient net als verdund sperma 's ochtends voor 9u besteld te worden, de hengsten springen meestal rond 9/10u en daarna word het sperma verzonden, en is 1dag goed (word ook vaak dag bewaard, maar dit is dan wel verdund).
Beste is gewoon vers sperma te bestellen.
Verdunnen is puur voor hengstenhouder, merrie heeft maar 1 zaadcel nodig dus aan 10.0000000 erin gooien gooi je veel wegen als je verdund krijg je meer 'buisjes' dus meer merrie's die ermee geinsimineerd kunnen worden
colette_007 schreef:Ik ga geen namen noemen, maar wij hebben vorig jaar onverdund sperma gebruikt (van bekende kwpn-hengstenhouder), was laat in het najaar, kwam hij persoonlijk nog brengen (auto-trip is al zeker 2uur geweest). En is er dragend van geworden.
Wie ??Citaat:is er dragend van geworden .