Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.
. In 2005 werd ik dus eigenaar van een Fries. In 2005 ook weer naar Groningen gekomen en bij ons op stal stonden voornamelijk Tinkers.
- relatief "heet" vind ik, in de zin dat ze maar weinig geduld hebben in het wachten bv - (mammie heeft het woord "stilstaan" wel in haar woordenboek, maar het staat ergens vrij ver achteraan
) maar toch blijft dat koele er tegelijkertijd wel bij. heb wel bewust voor het frissere type gekozen omdat ik wel genoeg kan rijden en er dus gerust wat muziek in mag zitten maar ik ben tegelijkertijd ook een schijtluis die graag op haar gemak zit en tot nu toe ben ik nog nooit met een bang hart opgestapt. Er zit pit in maar een goudeerlijk karakter.
Ik heb zoveel van hem geleerd en als ruiter én als persoon door hem gegroeid. Hij op zijn beurt is niet zo snel meer onder de indruk van alles
en begint langzaam als een goede gezonde tinkerjongeman uit te zien. 
totdat een vriendin van me vroeg of ik meewou naar een Tinkerkeuring waar kennissen van haar aan mee deden met enkele van hun Tinkers (hebben een tinkerfokkerij). Dit was in 2002. Ik had zoiets van hmm wat in vredesnaam is een Tinker?? Ik was nieuwschierig en ben dus meegegaan. Op het eerste gezicht was ik al verliefd op die mooie bonte paarden met behang. Eén Tinker op die keuring in het bijzonder viel me heel erg op. Dat was een mooie bruine met zwarte manen, staart en sokken, en een ontzettend mooi hoofdje (Sjoukje). 

) een huisje kregen met een stuk grond erbij wilde ik toch graag een paard. Mijn vriend moest niet zoveel van paarden hebben, maar toen hij daar wat overheen was, zei hij dat als er dan een paard moest komen, dan moest het een bonte zijn. Ik hield helemaal niet van die "indianenpaarden"
, was meer van de Friezen, wat grover en mooi behang. Tot ik op de Zuidlaardermarkt een Tinker zag staan, WAUW! Als het dan bont moest zijn, dan maar zo een!
). Heb zelfs weleens gezegd dat ik hem weer zou verkopen als het niet beter zou worden, maar dat was na een paar weken over, we zijn op tinkerrecordrit gegaan en daar heeft hij mijn vertrouwen gewonnen en is onze band alleen maar sterker geworden.

Ik bezocht Paard & Koets en werd daar op slag verliefd op DE TINKER
of IRISH COB als je dat liever hebt. Ik heb me daarna in het ras verdiept en kwam erachter dat dit paardje wel heel goed bij mijn karakter, levensstijl en gezin zou passen. Dus na veel stallen en ja ook handelaren te hebben bezocht vondt ik haar op 14 januari 2001 bij Rudy Asbroek;
Mijn eerste tinkermerrie Tinka
Ik was de Koningin te Rijk !
dan kun je dat toch niet verkopen......mijn soulmate