leuk topic
hier mijn verslagje
ik heb in 2006 mijn haflinger verkocht omdat totaal de klik er niet was na 2 jaar vechten
was een behoorlijke heethoofd,kon niet vertrouwd buitenrijden was overal bang voor en ging keihard op de kletter!! dus vondt het niet vertrouwd meer.
ben toen anderhalf jaar gestopt met de paardenwereld omdat ik het helemaal even gehad had.
Maar begon natuurlijk toch wel weer te kriebelen en heb eind 2007 een advertentie op bokt en marktplaats gezet
gezocht : merrie,moet buiten bomproef wezen omdat ik alleen buitenritten rij,makkelijk een dag kan stil staan, leeftijd tussen de 5 en 12 jaar,stokmaat tot 1.50
toen kreeg ik een reactie van vrouwtje die moest haar tinker verkopen.
en voldeed aan al mijn eisen.
(was tinkertje die in programma op tv toen ook werd aangeboden,weet niet meer hoe het programma hete maar kon je kiezen tussen verschillede tinkers)
Dunla hete ze en wat al tijden niks mee gedaan
moddervet was ze en geen conditie natuurlijk
heb haar gepoetst en ze werd voor me opgezadeld
heb even haar aan de longeerlijn gedaan om te zien wat ze deed maar deed niks
toen eventjes gestapt en gedraaft en toen opgehouden want ze moest eerst kilo,s kwijt want was helemaal buiten adem.
ik was wel helemaal weg van haar en buiten was ze heerlijk vlot maar bomproof.
heb haar laten keuren en was goedgekeurd en week later stond ze bij mij.
heb haar hetzelfde jaar laten dekken door Baxter en kwam in juni 2008 een pracht merrie veulen uit(de bedoeling was haar te verkopen ) maar werd er zo verliefd op dat ik haar heb aangehouden.
inmiddels heb ik Dunla wel verkocht (naar een super goed plekje waar ze erg blij is nogsteeds!!)omdat 2 niet haalbaar was en Zoë het veulen (inmiddels bijna 3 jaar) heb ik gehouden en is nog steeds van me.
Zoë had toch een aanhankelijker karakter en eenkleuringe tinker merrie was altijd mijn droom.
dus heb de gok genomen omdat je natuurlijk niet weer hoe ze uitgroeit en hoe haar karakter verder zou wezen.
maar geen 1 moment spijt van gehad
rij nu al bijna 2,5 jaar niet meer(af en toe bij hof van ede)
Zoë heeft 2 jaar bij hof van ede in de opfok gestaan 180 km van mijn huis af en heb er geen moment spijt van gehad.
ze is inmiddels sonds september weer bij mij en ben zo blij met mijn kleine meid want ze is nog steeds een kleine muppet.
ze heeft veel van moeder meegekregen,vlotheid,braaf en als extra wat haar moeder niet had haar super aanhankelijke karakter.
van het zomer zal ik bezig met haar 1 keer per week met grond oefeningen en wennen aan zadel.
nou dit was mijn verslagje