eigenlijk uiteindelijk maar 1 nu hoor, maar ik kan net zo goed ook meteen vragen over de ander.
Prijzen zijn ZO verschillend!
Om even de 2 waar ik mee bezig was (laatste nog mee bezig, de ander wegens prijs laten varen) te vergelijken:
Tinker A:
* 4 jaar
* Merrie
* onbeleerd, staat in opfok, weinig-niets mee gedaan
* Bruin-bont (maanogen)
* vrij weinig sok (is dat merrie's-eigen?)
* lange manen & Staart
* +/- 1.50
* Stevig (cob) type
* VP €3000,- tot €3500,-
Tinker B:
* 6 jaar
* Merrie
* 2x veulen gehad
* Beleerd (ook beetje western)
* Bomproof
* zwart-bont
* vrij weinig sok
* lange manen & staart
* +/- 1.50
* gemiddeld type (niet luxe, ook niet heel grof)
* licht doorgezakte rug
* best een verleden
* VP €2500,-
Er zit tussen deze 2 niet veel verschil kwa uiterlijk opzich (ja, tinker A heeft maanogen

Wel kwa verleden zegmaar.
Tinker A is nog helemaal groen
Tinker B is bomproof en bereden
Ik zou (ook wegens het al bereden zijn) voor tinker B willen gaan.. maar er is maar 1 ding waar ik een vraag over heb:
De beetje doorgezakte rug.. is dat iets heel ergs? iets waardoor ze later problemen krijgt?
Ik ben niet de lichtste ruiter namelijk (momenteel 77 kilo met 1.65 lengte) dus het moet niet ten koste gaan van het draaggewicht.
Verder lijkt het me een ideaal paardje! aangezien ik lekker voor de recreatie wil gaan, en een beetje voor de fun en bijscholing wat westernlesjes (geen sport erin)
Zijn het uberhaupt (puur op omschrijvingen) redelijke vraagprijzen?
Tinker A lijkt me zo aan de hoge kant..
Is voor tinker B de prijs (zo met haar rug en 2x geveulend) niet ook te hoog?
Als ik het een beetje vergelijk met het taxeer topic, zijn ze bijde vrij hoog geprijst? of niet?
(als de eigenaren van de 2 tinkers waar ik het over heb het herkennen, mogen ze gerust reageren! Maar ik hou het expres zo anoniem mogelijk