Wlke hengst op Ferro merrie ? (Nu met foto !!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:57

Hmm, burggraaf zou ik niet doen op deze merrie, vind ik er niet bij passen.
En idd, wat wil je verbeteren? We kunnen namelijk wel met hengstennamen gaan gooien, maar misschien blijk jij heel wat anders te willen. Wil je een oudere of een jonge hengst?
Krack C zou idd volgens mij geen slechte combi zijn, veel rek in zijn lijf, dat mist je merrie nog wat. Het probleem is dat ze nog totaal anders kan gaan ontwikkelen.
Dus de vraag is: Wat wil je graag zelf?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:58

Rinske schreef:
Hmm, burggraaf zou ik niet doen op deze merrie, vind ik er niet bij passen.
En idd, wat wil je verbeteren? We kunnen namelijk wel met hengstennamen gaan gooien, maar misschien blijk jij heel wat anders te willen. Wil je een oudere of een jonge hengst?
Krack C zou idd volgens mij geen slechte combi zijn, veel rek in zijn lijf, dat mist je merrie nog wat. Het probleem is dat ze nog totaal anders kan gaan ontwikkelen.
Dus de vraag is: Wat wil je graag zelf?



onder bouw eens waarom burggraaf er niet bij zou passen?

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 21:52

Rinske schreef:
En idd, wat wil je verbeteren? We kunnen namelijk wel met hengstennamen gaan gooien, maar misschien blijk jij heel wat anders te willen. Wil je een oudere of een jonge hengst?
Krack C zou idd volgens mij geen slechte combi zijn, veel rek in zijn lijf, dat mist je merrie nog wat. Het probleem is dat ze nog totaal anders kan gaan ontwikkelen.
Dus de vraag is: Wat wil je graag zelf?


Ik wil in ieder geval een dressuur gefokt veulen.
Een oudere of jongere hengst maakt mij eigenlijk niet zo uit. Het is idd moeilijk te zeggen hoe de merrie nog gaat uitgroeien ! De merrie heeft nu hele goede gangen met een erg ruime stap en een mooie sterke dragende draf met een goed achterbeen erin.
Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar (wel afgezaagd) naar Jazz of een nakomeling daarvan bv Tip Top (AES gekeurd) wordt volgend jaar weer voor hengstenkeuring Kwpn aangeboden.
Ik heb deze hengst gezien en is echt heel heel erg mooi.
OK dan! In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar Gribaldi maar zijn nakomelingen hebben mijns insziens niet echt reclame gemaakt bij de PAVO cup (Painted black is natuurlijk wel erg mooi, maar uitzondering bevestigen de regel Knipoog

Of een nakomeling van Rubinstein spreekt mij ook erg aan !

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:25

Ook ik kan van allerhande hengsten opnoemen maar dat schiet niet zoveel op.
Je geeft al aan dat het dressuur moet zijn.Das al een punt om naar te kijken.
Daarnaast moet je jezelf dingen gaan afvragen als:
Hoe is het karakter van de merrie wil ik dat ook zo in een hengst of kan dat beter.
Is het een pittige tante en zie ik dat ook graag in de hengst of zoek je een hengst die dat minder doorgeeft.
Is mijn merrie lang of kort in de lengte(van schoft naar kont) en wil ik dat zo of juist langer of juist korter.
Zijn alle drie de gangen goed of wil ik dat verbeteren en dan op volgorde.
Is har achterbeen sterk of wil ik dat sterker.
Is ze slank of gezet en wil ik dat iets aanpassen.
Is de merrie groot of klein en wil je groter of kleiner proberen te fokken.
Al dit soort dingen moet je je afvragen en nog veel meer.
Eigenlijk de gekste dingen.
Dan kan je daarbij een paar hengsten uitzoeken en daar deze bijkomende info bij zoeken en idd nakomelingen gaan bekijken.

Wat voor soort hengsten vallen voor jou al af en waarom?

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:12

Over het algemeen zijn de feero is echt heel erg sterk in hun rug, wat ook bij jouw merrie zo te zien het geval is, daarom zou ik gaan voor compleet ander bloed. Wat dacht je van een Florestan-zoon, bijv Furst Heinrich ( Florestan x Donnerhall) Geeft wel goede karakters, en daarbij je hebt iets aparts, is ook handig als je het veulen zou willen verkopen. Er lopen al zoveel Kracks en Jazz-en rond, men heeft dan keuze uit een hele boel, zeker als men op het papier een paard aanschaft, omdat ze bv perse een jazz of een krack willen hebben.

Ik zeg dus niet dat Jazz of Krack geen goede keuze is, maar ik zo iets anders kiezen. wat ook erg leuk-bloed is is Dr. Doolittle (Donnerhall x Laurius Cruisador X Apart( vader van Anthony van Isabel Weth)) dan heb je toch weer compleet ander bloed.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:24

crossmonster"]
[quote="Rinske schreef:
Hmm, burggraaf zou ik niet doen op deze merrie, vind ik er niet bij passen.
En idd, wat wil je verbeteren? We kunnen namelijk wel met hengstennamen gaan gooien, maar misschien blijk jij heel wat anders te willen. Wil je een oudere of een jonge hengst?
Krack C zou idd volgens mij geen slechte combi zijn, veel rek in zijn lijf, dat mist je merrie nog wat. Het probleem is dat ze nog totaal anders kan gaan ontwikkelen.
Dus de vraag is: Wat wil je graag zelf?



onder bouw eens waarom burggraaf er niet bij zou passen?
[/quote]


ik ben nog steeds errug benieuwd naar de onderbouwing ! Haha!