Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Imre schreef:Daar wil ik toch wel even op ingaan, Djini. Ik heb twee IJslanders die werkelijk geen pas lateraal laten zien in de wei of in het werk. Niet in de overgangen, niet tijdens protest, niks. Maar tölten kunnen ze wel degelijk. Dat hebben ze echt moeten leren en omdat ik er zelf niet teveel mee wilde prutsen heb ik mijn zelf ingereden IJslander (de ander was 17 toen ik hem kocht en kon het dus al) laten intölten bij een trainer. Dat paard heb ik inmiddels verkocht en ik heb sinds kort een 6-jarige merrie die heel af en toe iets lateraals laat zien. Met haar hoop ik er inderdaad zelf uit te komen met begeleiding. De aanleg verschilt echt per paard. Als je zelf geen ervaring hebt met de extra gangen moet je er niet mee gaan prutsen. Laat eens iemand met verstand van gangen naar je paard kijken, die kan je vast wel adviseren.
Cassidy schreef:Ik heb tot nog toe begrepen dat je de extra gangen er niet in kunt trainen, dat ze er wel degelijk aanleg voor moeten hebben en dit ook moeten laten zien. Anders zouden alle eigenaren van IJslanders waar geen tölt inzit dit er even in kunnen (laten) trainen, en er zo meer geld voor vangen bij verkoop.