[TI] Mijn lieve lotte

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flatcoatje

Mijn lieve lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 22:38

Ik heb helaas mijn lieve lotte in nov afgelopen jaar moeten verkopen ,6 jaar is ze super braaf ook met rijden maar wel met pit, nu komt het ik krijg een mail van de nieuwe eigenaresse, is wel in duitsland , mijn merrie staat nu in keulen, maar goed ze heeft een nier probleem ,blaas probleem ,en
een long werkt slecht ,ze viel terug met galopperen,kon het niet volhouden , ze wou en pittige tinker, haar man heeft een arabier, lekker snel natuurlijk, ik ben nu zo bang dat zijn lotte teveel heeft gevraagd ,ze is nog maar vier maand daar, ze was zo top fit ik heb nooit geen problemen met haar gehad, ze woont natuurlijk nu wel in een ander lucht klimaat en is wat bergachtig , kan dit in een korte tijd ,of zou het toch stress zijn , ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt ,vind het zou erg voor mijn lieverd,

callum

Re: Mijn lieve lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:22

geen idee of dat kan vind het wel heel erg voor je kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. maar willen ze hem teruggeven dan omdat het niet is wat ze ervan verwachten??

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 01:19

Nee ze willen niet terug geven ,ik krijg nu het gevoel dat ze haar over de kop rijden ,haar man heeft dus een arabier die houd het het lang vol vergeleken met een tinker, ze rijden samen op de buiten rit ,mijn vraag is hoe lang galoppeer je met een tinker, ?ik heb nu foto,s van haar gezien en ze is een stuk dunner geworden ,kan stress zijn ,maar ik vind het moeilijk , kon ik haar maar terug halen ,

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:32

He get, dat lijkt me vreselijk om zoiets te horen en er dan ook nog foto's bij te zien die je niet bevallen ............... Ik geloof dat ik zou vragen wat de bedoeling is. Misschien dat je haar wel terug kunt halen? In ieder geval sterkte ermee!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:43

Hmmm wat vervelend zeg... Zeker als je op foto's ziet dat ze niet meer in de staat is waarin je haar hebt overgedragen... Wat iemand anders doet, als nu eigenaar zijnde, met jouw geliefde paard is helemaal zijn/haar ieders keus, dus ik snap je frustratie en natuurlijk ook verdriet...
Arabier en Tinker zijn ook niet te vergelijken als het gaat om conditie en uithoudingsvermogen. Tinkers zijn diesels, Arabieren kunnen voor lange afstanden flink hard gaan.. Zeker in andere omstandigheden heeft een Tinker veel langer de tijd nodig om te acclimatiseren dan een Arabier, die kunnen temperatuursverschillen veel beter handelen (denk aan de woestijn, 's nachts vriest het, overdag wordt het rond de 40 graden celsius)...

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 02:20

Afbeeldingdit is 1 van de foto,s

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 02:25

dit is 1 van de foto,s merrie 6 jaar type Cob

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 02:29

Het lijkt mij dat de nieuwe eigenaren op de hoogte zijn van de lichamelijke problemen die Lotte heeft? Ze ziet er op de foto niet mager uit, hooguit wat onderbespierd. Wel slank, absoluut.

Hoe vervelend het ook is, als je verkoopt, dan heb je nou eenmaal de kans dat de nieuwe eigenaren er anders mee omgaan. Zelf had ik een paard met dergelijke problemen niet verkocht, mede omdat niet iedereen in de mogelijkheid is (en wil zijn) om daar ook rekening mee te houden.

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 02:36

Dat is het juist deze problemen had ze juist niet toen ik haar nog had, vier maanden geleden ,deze foto,s zijn van begin jan , ik heb om nieuwe foto,s gevraagd maat helaas nog geen antwoordt ,en zal foto,s erop zetten hoe ze hier was ze is niet gespierd ,maar voor een 6 jarige veel te dun

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:58

heel erg naar, misschien toch vragen of je haar terug mag kopen omdat je de indruk hebt dat ze niet is wat ze zochten en misschien kan die mevrouw dan beter ook een arabier kopen.,
maar idd als ze verkocht is mogen ide mensen zelf doen wat ze willen. zeer frustrerend

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:40

Ik heb het ook eens een keertje bijna meegemaakt.
Had een potentiële koper voor een van mijn paarden via Marktplaats.
Na wat doorvragen over de mail kwam er het volgende eruit.
Ze had al twee paarden met longproblemen moet wegdoen.
Waarom ??
Op de één of andere manier moesten die paarden zo vaak en zo veel hard lopen bij haar dat ze er aan kapot gingen.
Dus ze zocht weer ander paardje.
Heb toen besloten om mijn paard aan haar niet te verkopen.

Daarom is doorvragen aan een koper zeer belangrijk.

Ik vind het van de koper wel laf dat ze, na vier maanden, jouw lastig gaat vallen met de problemen van het paardje.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:14

hoelang heb jij haar gehad? is ze bij de verkoop gekeurd door een da?
als ik al na het beenwerk kijk vd merrie, is het van nature al niet echt een zware merrie, ze is wat schraal, maar vind haar op de foto's niet mager

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:29

Zoals ik het lees, wilt flatcoatje haar zorgen over deze merrie delen met ons nadat ze op de hoogte is gebracht hoe het gaat met Lotte en is het niet zo gesteld dat de nieuwe eigenaren haar opzadelen met een schuld hiervoor...

Lastig om te zien dat het niet zo gaat als je graag gezien had!
Overigens vind ik de merrie ook niet mager of verwaarloosd of afgemat er uit zien op deze foto.

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 23:36

Klopt ik wil het met jullie delen ,en deze foto, is genomen in januari ,dus ben benieuwd hoe ze er nu uit zal zien ,ik heb helaas nog niets vernomen ,ik weet op dit moment ook niet hoe het met haar gaat ,ik heb haar gezond verkocht ,ik schreef over haar gezondheid problemen in zo,n korte tijd kan dit? zoals met de longen dat had ik ook moeten merken toch met rijden, maar bedankt voor jullie reactie,s

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:33

Ik heb het met Gam ook gehad toen ik hem net had. Ik was groen en heb in het begin veel te veel van hem gevraagd op een verkeerde manier. Plus net een half jaar in nederland zijn, verhuizen naar een stal notabene terwijl hij zijn hele leven buiten had gestaan. Hij kreeg een luchtweginfectie. Ik snap je zorg dus. Ik hoop voor je dat ze rust krijgt om te herstellen. :j

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 00:28

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 00:29

lotte nu

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 00:31

Ik vind het zelf erg , ik heb er zelf geen woorden voor mijn verdriet en spijt is groot en ik voel mij schuldig dat ik zo leuk paard kapot laat maken door andere mensen, jammer

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:44

aan een link van je gmailaccount hebben wij niks, kunnen wij niks in zien

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 01:11

Oke probeer foto te plaatsen