criolo's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elisedcl

criolo's.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 21:58

hallo allemaal,

mijn vraag is ofdat:
1. waar kun je een criollo kopen?
2. Hoe weet je dat het een raszuivere is?
3. Wat is hun karkater?
en kunnen er ook volwassenen op rijden?

xx elise

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:01

hier heb je vast wat aan http://www.criollo.nl/?page_id=265
er kunnen zeker volwassende op in argentinie rijden deze er alleen maar op zeer sterke paardjes
op marktplaats staat ook een dekhengst deze mensen kunnen je misschien ook meer vertellen
elisedcl schreef:
hallo allemaal,

mijn vraag is ofdat:
1. waar kun je een criollo kopen?
2. Hoe weet je dat het een raszuivere is?
3. Wat is hun karkater?
en kunnen er ook volwassenen op rijden?

xx elise

koememoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:22

beste elise,
ik heb zelf een criollo dus ik weet er behoorlijk wat over.
op onze manege: manege de paardenhoeve, hebben we veel criollo's. het is in bergen op zoom dus ik weet niet of het ver weg is voor je? ik zal dit zeker aanraden:
* eerst zal ik een keertje bij ons langskomen en vragen naar de eigenaren, die kunnen je vast verder helpen, kijk een beetje rond en vraag aan de eigenaar of hij misschien een criollo te bieden heeft.
* als dat niet kan, of het is niet gelukt. is er in drente een man: rick boudewijn en die verkoopt criollo's die zijn wat minder mak dan als je ze bij ons koopt. om aan een adres te komen moet je hem misschien even google.
* als dat niet is gelukt kan je op onze site kijken http://www.manegedepaardenhoeve.nl en kun je de eigenaren een mailtje sturen of je misschien een criollo kan kopen.
* als het echt niet is gelukt moet je op marktplaats kijken maar eigenlijk raadt ik dit niet aan omdat de paarden niet altijd in goede staat zijn.

je tweede vraag, een criollo is eigenlijk geen raszuivere pony. een criollo is onstaan uit een bepaald aantal mixen. die mixen fokken ze nog steeds in argentinie. maar om zeker te weten dat het wel een criollo is zit er vaak een paspoort bij. dat is een argentijns geel paspoort. bij mij staan er 3 foto's van mn paard in en daarbbij informatie. een criollo herken je aan zijn bijzondere kleuren en combinaties. ook hebben die meetse criollo's een ronde snuit, maar niet alle criollo's hebben dat de mooiste criollo's hebben dat niet. vaak vinden mensen die ronde snuit een gemene uitstraling hebben.

je 3e vraag..
een criollo kan heel verschillend zijn door het fokken van die mixen. maar een aantal karakter punten hebben ze allemaal. criollo's zijn heel sterk en hebben niet zomaar wat. als een criollo pijn heeft laat hij het niet snel merken. dit komt omdat op de boot naar nederland overleven alleen de allersterkste. een criollo is een hele liefe pony, maar is er geen klik dan is het geen lieve pony. maar als je een band het met een criollo gat hij helemaal door vur en vlam voor je. een criollo zal altijd proberen te vluchten waar je ook bent. dit is een nadeel maar als je goed kan rijden is er niks aan de hand. je kan ook goed western rijden met een criollo maar als je ze traint kunnen ze heel veelzijdig zijn.

criollo's zijn heel sterk en mijn criollo kan mn moeder dragen. ze moeten in argentinie een wedstrijd doen waarbij een man misschien wel van 120 kilo op hun rug, in de praries lopen. ze moeten leven op wat ze tegen komen en soms wel 200 km afleggen. de winnaar overleeft en heeft de meeste afstand afgelegd. de mannen zullen doorgaan tot ze doorzakken, daarom is een criollo een goede keuze als je hem wil kopen want ze zullen niet snel wat hebben, ze zijn heel sterk en worden ook erg oud

elisedcl

Re: criolo's.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 18:39

oke heel erg bedankt voor je verdere informatie

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:41

Degene in Drenthe is Rick Woudenberg (niet rick boudewijn ), ook in Duitsland kun je criollo's kopen.
Er zijn raszuivere criollo's en mestizos, dit zijn criollo kruisingen http://criollos-mestizos.blogspot.com/ wel leuk om te lezen!

Het zijn hele fijne paardjes, ook voor volwassene. Kijk eens bij ons op de website/forum www.criollo.nl daar vindt je nog meer info en ervaringen over de criollo!

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:58

hoe kom je erbij dat de criollos van rick minder mak zijn????
en hoe kom je erbij dat een criollo altijd vlucht?
verder is de afstand van de race eerder 1000 km en de winnaar overleeft niet, ze overleven t allemaal hoor.
Tis geen wedstrijd op leven en dood!
Verder worden er op marktplaats zeker wel goede criollos aangeboden.

Ik vind je commentaar getuigen van weinig kennis en vind dat als je commentaar geeft ook wel t JUISTE commentaar geeft.Nu maak je eigenlijk alleen maar reclame voor je eigen handel terwijl ik me afvraag waarom jullie een goede criollo zouden verkopen?