Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
noukie175 schreef:Ik denk dat Guusje wel degelijk drachtig is! Ze is net zo'n vette lieve papzak! :p
Je kunt veertje toch op haar oude plekje zetten? Waar ze stond toen alle stallen bezet waren door sil, mex en gyps.
inowa schreef:mijn merrie,s toen allebei hoogdrachtig stonden bij elkaar in 1 stal,een van de merrie,s is toen bevallen maar dat ging echt prima hoor.
is er alleen geen optie om de stal in 2en te delen?
zo staan ze toch samen maar is het veulen veilig bij zijn moeder..
vrouwke schreef:misschien in 1 stal 3 en de drachtige alleen in de andere stal?
lissisanne schreef:kan je niet een uitloop maken voor de stal voor die andere shetlander? ik weet niet hoe je stallenblok eruit ziet natuurlijk, maar dan kunnen ze elkaar zien en als je een lint spant door de deuropening kunnen ze elkaar ook aanraken.
jufbonte schreef:Vorig jaar voor het eerst een veulen gehad. DA ook laten komen, maar hij kan onmogelijk een datum zeggen....(geen draagbare scan en opvoelen kon niet) Ik denk dat ze nog even te gaan heeft hoor:) (Is het haar eerste veulen?)Mijn shet heeft een week met een volle uier gelopen... Ik denk dat je die zeker moet volgen... Bij mij lopen ze met drie (steeds) in de wei en staat er een stal op de wei. Ondanks de stal is ze toch buiten de stal gaan bevallen(alleen). Het was toen ochtend en ik heb haar en het veulen meteen op de wei er naast gezet, zo'n tien dagen. (Ik was bang dat de hengst er iets zou aan doen?)
Is het geen optie om je weide beter af te maken, als ze kunnen ontsnappen 's nachts, kan dat toch ook overdag als je werkt :s, dan zou het probleem opgelost zijn
Alleszins veel succes, en als het veulen er is, verwachten we natuurlijk een foto
maaike_lotte schreef:nee, we hebben besloten de DA niet te laten komen, als hij er alleen naar kijkt zal hij niet meer weten dan wij, en opvoelen (al helemaal verder in de dracht) schijnt bij shetlanders risicovol te zijn... de uiers zijn idd nog behoorlijk leeg, maar haar kont is ingevallen, ze hapt soms chagrijnig naar haar buik en ik heb het veulentje voelen schoppen (het kan haast niks anders zijn dan een veulen lijkt me)... dus ze is weldegelijk iets veranderd.
hagelslag schreef:maaike_lotte schreef:nee, we hebben besloten de DA niet te laten komen, als hij er alleen naar kijkt zal hij niet meer weten dan wij, en opvoelen (al helemaal verder in de dracht) schijnt bij shetlanders risicovol te zijn... de uiers zijn idd nog behoorlijk leeg, maar haar kont is ingevallen, ze hapt soms chagrijnig naar haar buik en ik heb het veulentje voelen schoppen (het kan haast niks anders zijn dan een veulen lijkt me)... dus ze is weldegelijk iets veranderd.
geef ik je gelijk in, gewoon afwachten en de goed in de gaten houden. je hebt btw wel een schatje van een shetie