Vandaag wezen kijken bij een jonge Welsh A hengst. Als veulen echt valk, nu toch een grijze vacht aan het krijgen. Nu heb ik geen idee welke kleur we verwachten kunnen. Pony heeft een aalstreep, de vacht rond de ogen is wel licht, maar niet wit/grijs.
Iemand die ons wat duidelijkheid kan geven? Bedankt alvast!
Laatst bijgewerkt door petraaken op 14-03-11 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:tag toegevoegd
probabeest
Geplaatst: 13-03-11 22:37
Dat is idd een valk maar met schimmelgen, hij word dus uiteindelijk wit. Net zoals een schimmel als zwart, bruin of vos geboren kunnen worden kan het dus ook in valk.
Hij was ook valk... maar kán dus schimmel worden ( mits een van zijn ouders schimmel is, maar ik ga er van uit dat dat zo is.)
linnebill
Geplaatst: 14-03-11 00:37
Klopt,, maar zou dat dan zo snel gaan? Van het voorjaar al?
Cassidy
Geplaatst: 14-03-11 00:38
Een valk wordt als valk geboren...schimmel is alleen het vervroegd grijs worden van een paard (zoals wij mensen ook op soms hele jonge leeftijd grijs worden...
En ja, dat kan heel snel gaan...sommige paarden zijn met 1 jaar al helemaal wit.
Meestal begint het wit worden op het hoofd, rond de ogen. Bij dit paardje zie ik al op veel meer plekken wit haar doorkomen. Hij zal steeds witter worden nu.
Mijn palominoveulen zag er ook zo uit toen hij begon te schimmelen, die wordt nu 1 en is al bijna spierwit.
Sussie85
Geplaatst: 14-03-11 19:12
Wij hebben ook een welsh-a die valk geboren is. Ondertussen op 3 jarige leeftijd is hij al meer schimmel dan valk. Er zit alleen nog een gelige gloed overheen. Ik denk dat die van jou ook echt schimmel wordt.
linnebill
Geplaatst: 24-05-11 15:13
Dino is toch echt een lichte valk aan het worden, De veulenvacht is er bijna af en dit is het resultaat!
linnebill
Geplaatst: 14-06-11 22:24
Het blijft een raadsel!
kiekje.be
Geplaatst: 06-08-11 01:02
Er staat nergens vermeld welke kleur de ouders hebben? Mijn jaarling lijkt erg op deze pony qua kleur: haar hoofd is bijna helemaal wit maar ze is toch echt een valk en wordt géén schimmel (vader is valk, moeder palomino).
Deze lijkt mij ook schimmel. En 'k dacht dat paarden ook schimmel kunnen dragen, maar het daarom niet te zien is, maar wel kan voort gebracht worden in de nakomelingen? Nuja, verbeter me als'k fout zit hé.
anneliesdj
Geplaatst: 06-08-11 01:52
Chary_xX schreef:
Deze lijkt mij ook schimmel. En 'k dacht dat paarden ook schimmel kunnen dragen, maar het daarom niet te zien is, maar wel kan voort gebracht worden in de nakomelingen? Nuja, verbeter me als'k fout zit hé.
Zo ver ik kan zie in de pedigree zit er alleen bij de vader's vader creme (= valk) maar vader EN moeder zijn schimmel, en denk niet dat de vader een valk- of palomino-schimmel is.
Volgens mij een bruin-geboren schimmel.
Wil je het zeker weten dan zal je moeten testen op creme.
Laatst bijgewerkt door Peterina op 06-08-11 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt