Gele plas, teken van miskraam?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jjessica12

Gele plas, teken van miskraam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 17:34

Mijn merrie is 8 maanden drachtig, en nu vroeg de stal eigenaresse aan mij wanneer ik haar voor het laatst gescand had, omdat mijn merrie naar haar idee behoorlijk gele urine had, en dit een teken zou zijn van hengstigheid. Nu DACHT ik dat ze dat eigenlijk wel vaker heeft, en verder merk ik ook niet aan haar dat ze tekenen geeft van hengstigheid.
Daarnaast voelden we het veulentje twee dagen geleden nog schoppen en verandert mijn merrie naar mijn idee nog steeds van postuur.

Maarrrr... het heeft me toch aan het twijfelen gebracht! :o Zo zou het kunnen zijn dat ik gewoon zie wat ik wil zien (namelijk een drachtige merrie). Of zijn er andere verklaringen voor gele urine?

LadyMadonna

Re: Gele plas, teken van miskraam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:36

urine is toch altijd geel? :?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:37

Er zijn merrie's bij die even goed hengstige-trekjes vertonen tijdens een dracht, meende ik.

Voor de zekerheid kan je je DA bellen, of afwachten op ervaringen van bokkers.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:38

Ja en nee :P Urine is geel maar je heb verschillende soorten geel. Kijk maar eens wat voor kleur je urine is als je heel veel water hebt gedronken. Waar het aan ligt bij paarden.. geen flauw idee dus ik kan je niet verder helpen ts.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 13-03-11 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:38

Het kan inderdaad hoor!
Bij ons hebben twee merrie's het zelfde!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 08:18

als je 2 dagen geleden het veulen nog voelde schoppen zal het wel meevallen,als ze het met 8 maanden verwerpen zie je dat echt wel hoor.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 08:57

Als ze met 8 maand verwerpen zie je echt al een behoorlijk groot veulen. Overigens is mijn mini merrie altijd gewoon hengstig tijdens haar dracht.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:20

Heeft ze misschien wat weinig gedronken?
Daar wordt de urine ook ''geler'' van.

Als ze met 8 maanden verwerpt dan zie je echt wel een mini-veulen liggen.

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:52

mijn merrie heeft met bijna 8 maanden verworpen, nou, daar kun je echt niet omheen |(
behalve dat het veulen al erg groot is, is ze nu ook weer erg smal tegenover vorige maand. Helaas |(

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:56

Ik zou rustig afwachten, mss even temperaturen.

duxiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:33

mijn drachtige merrie stond ook te piesen als 1 van onze hengsten aan het brullen was. OOk wij schokken ons wezeloos. Dus zal me niets verbazen als jouw merrie zo'n gele urine heeft terwijl ze drachtig is

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:26

jjessica12 schreef:
Mijn merrie is 8 maanden drachtig, en nu vroeg de stal eigenaresse aan mij wanneer ik haar voor het laatst gescand had, omdat mijn merrie naar haar idee behoorlijk gele urine had, en dit een teken zou zijn van hengstigheid. Nu DACHT ik dat ze dat eigenlijk wel vaker heeft, en verder merk ik ook niet aan haar dat ze tekenen geeft van hengstigheid.
Daarnaast voelden we het veulentje twee dagen geleden nog schoppen en verandert mijn merrie naar mijn idee nog steeds van postuur.

Maarrrr... het heeft me toch aan het twijfelen gebracht! :o Zo zou het kunnen zijn dat ik gewoon zie wat ik wil zien (namelijk een drachtige merrie). Of zijn er andere verklaringen voor gele urine?

Ik had ook een merrie die spontaan hengstig werd toen mijn hengst terug kwam op stal en dit terwijl ze ruim 7 mnd drachtig was :-)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:32

Als je niet zeker weet of je merrie nog steeds drachtig is, zou je kunnen laten opvoelen.
Maar zoals eerder al is aangegeven, urine is - als het paard gezond is - altijd geel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:22

Bij mijn merrie was de urine juist geler t.t.v. de dracht t.o.v. nu ze niet dragend is. Daarnaast is haar urine tijdens hengstigheid eerder "troebeler" dan geler.