Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Ik kan je niet helpen in de keuze van je hengst, maar ik zou er zelf nu geen veulen mee fokken. Je merrie is nog jong, je hebt er een fijn dier aan, het veulen is opvolger, heb je tijd en middelen om twee paarden aan te houden?
setteke schreef:Het is uiteindelijk toch je eigen keuze. En het is altijd de vraag of je een verbeterde versie van je merrie kan fokken. Sandreo kan een goede keus zijn, wel een vraag, hoe oud is ze?
En hoe is haar werklust (bedoel aan het been)? En bij Sandreo zit er Sandro Hit achter en die geeft ook vaak kleine smalle voeten door.
setteke schreef:Ze is dus 14 (even gerekend)? Heeft ze predikaten? En wat zit er nog meer achter qua bloedvoering?
De merrie zou je dicht kunnen laten zetten, scheelt een hoop bij het drachtig worden en blijven.
_Hyperion_ schreef:Is dit de volledige afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=256240setteke schreef:Ze is dus 14 (even gerekend)? Heeft ze predikaten? En wat zit er nog meer achter qua bloedvoering?
De merrie zou je dicht kunnen laten zetten, scheelt een hoop bij het drachtig worden en blijven.
I know...maar dat valt onder de kunstgrepen die ik niet wil.
Liever uiteindelijk niet drachtig en jammer dan, dan dit te doen.
En ja...sorry, de merrie is nu 14. Ik dacht dat ik dit in de openingspost had gezet...maar vergeten. Ik heb haar nu zeven jaar. En is een stermerrie, voorlopig keur, maar ik ben nooit meer met haar naar de keuring geweest.
Vind het ook niet zo interessant wat dat betreft, veulen wordt toch voor eigen gebruik gefokt en niet voor de verkoop.
Moeders vader is Dutchboy.
Adil schreef:Wat is haar volledige afstamming? Alleen met "merrie van Jazz" kom je niet ver mee natuurlijk...Wanneer mensen advies willen geven zullen ze wel eerst mee moeten weten over de bloedlijn en ook over prestaties/predikaten van de merrie zelf.
Edit; Zie net dat je jouw laatste post aan hebt gepast..!
setteke schreef:En mag ik vragen waarom je dat niet wil?
Ik zou er dan niet aan beginnen, als je begint met insimineren en kosten gaat maken, zou ik het alleen doen als het een "grote" slagingskans heeft.
En mijn andere vragen?
Adil schreef:TS: Ik kan je alleen maar aanraden ook voor andere mensen een interessant paard te fokken mocht het veulen toch om wat voor reden dan ook de verkoop in moeten.
carone schreef:_Hyperion_ schreef:Die had namelijk ook een Flemmingh nakomeling.@Carone: Nee...ha...dat is een andere merrie. Wat grappig! Ook een Jazz x Dutchboy
MMV is bij die van mij Le Val Blanc
Mijn merrie staat daar niet bij. Heb even gezocht.
Misschien idee om jou Jazz daar te vermelden?