Hoe lang bij de hengst laten staan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Hoe lang bij de hengst laten staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 00:22

Ik vraag me af hoe lang ik mijn merrie het beste bij de hengst kan laten staan.

Ik moet er niet aan denken om haar 1/2 maanden niet dagelijks te zien :o Zijn er ook wel eens mensen die hun paard na de dekking weer naar huis halen of wachten op de scan?

Anoniem

Re: Hoe lang bij de hengst laten staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:25

Dat ligt er aan hoe je dekt. Natuurlijk ofniet, wij insemineren 3x om de dag en nemen paard gewoon weer mee naar huis.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 00:58

Natuurlijke dekking ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 01:29

Daar heb ik geen ervaring mee maar zou dr persoonlijk gewoon weer mee naar huis nemen :j

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:44

Ik breng ze meestal zodra ze hengstig zijn naar de hengstenhouder, daar blijven ze dan tot ze uitgedekt zijn (ong een week) en dan haal ik haar weer op. Maar meestal gaan ze bij ons zo'n 50 km weg dus dat is goed te doen. Als ze naar de andere kant van het land zou moeten voor de hengst, zou ik haar 3 weken laten staan iig, tot de scan om te weten of ze drachtig is.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:50

Mieperdepiep schreef:
Ik breng ze meestal zodra ze hengstig zijn naar de hengstenhouder, daar blijven ze dan tot ze uitgedekt zijn (ong een week) en dan haal ik haar weer op. Maar meestal gaan ze bij ons zo'n 50 km weg dus dat is goed te doen. Als ze naar de andere kant van het land zou moeten voor de hengst, zou ik haar 3 weken laten staan iig, tot de scan om te weten of ze drachtig is.

zo gebeurd het idd meestal. :j

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 00:31

Het is ongeveer een uurtje rijden dus ik denk dat ik haar idd na een week ongeveer weer ophaal! Mocht ze niet drachtig zijn gaan we gewoon nog een keer..