Wie heeft er nog meer een Burggraaf?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chocomelll

Wie heeft er nog meer een Burggraaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 21:03

Hoi! Mijn paard Parel komt uit de Burggraaf. Ik start dit topic omdat ik wil weten hoe jullie paarden eruit zien die ook van Burggraaf zijn.
Parel is erg lief, maar ook ondeugend. Ze maakt zich namelijk altijd los van de wasplaats, waarna ze lekker naar haar vriendjes toedraaft. Met het rijden is ze erg sensibel, en ook erg voorwaarts van zichzelf. Hoewel ze een springpaard is, vind ze dressuur leuker.

Hier een foto:
Afbeelding

Dus, als je een Burggraaf hebt, hoe is zijn/haar karakter?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Wie heeft er nog meer een Burggraaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:06

RPA--> FB

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:21

Een vriend van mij heeft een burggraaf, merrie 15jaar ofzo. Heeft M gesprongen. Is ongeveer 1.70 niet te breed gebouwd, erg heet met springen, over het algemeen ook best heet (maar kan ook door manier van rijden/opleiding komen).
Krijgt dit jaar een veulen.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:25

Ik heb een vriendin die ook een Burggraaf heeft. De merrie is zeeer onbetrouwbaar eigenlijk, maar ik denk niet dat dat aan het paard ligt, maar aan haar verleden. Ze steigert bijvoorbeeld enorm snel en hoog! Ze is niet echt heet onder het rijden, ze is eerder traag, maar in parcours is het een topper ;)
Het is een zwart, vrij geblokt gebouwd en niet echt soepel. Ook redelijk groot, ik denk 1.70 ofzoiets.

maximee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:45

Ik heb ook een burggraaf, ver weg in de familie welliswaar maar het is
een heel betrouwbaar paard, vind springen HEEL erg leuk en dat kan hij dan
ook super goed! hij is niet heel groot, 1.63m.
met rijden is hij niet heel snel (tenzij er een hindernis in de bak staat) maar
wel een heel fijn paard om te rijden, wil heel graag voor je werken.

Esthera75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:02

Jeetje ik heb ook een burggraaf op stal staan.. is spreken die van jou alleen dan zonder kolletje <3

Karakter is erg lief in de omgang.. tijdens het rijden erg vlug en kan niet zo goed tegen veranderingen en dan bedoel ik iets wat er net niet stond en nu wel.. Daar springt ze voor weg. Verder loopt ze dressuur

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:16

Ook hier een Burggraaf(je) op stal. Maar wat ze aan stokmaat te weinig heeft, compenseert ze ruimschoots met haar grote hart.

We starten ook wedstrijden, zie onderschrift. Daarnaast is ze ook beleerd voor de wagen.

Er is een huiskamer-topic van Burggraaf-nakomelingen. Maar dat is helaas niet zo actief meer. [HK] Burggraaf, nakomelingen?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:26

Ik heb een quattro x Burggraaf.

De moeder van mijn paard is dus een burggraaf. Moet een goede merrie zijn. Het is een stermerrie die sport springen is. Mijn paard zelf heeft volgens mij wat meer van quattro.

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:58

Waar ik vorrig jaar stage liep hadden we een burggraaf een super lief dier! heel eerlijk en lekker te rijden! Werd op dat moment vooral dressuur matig gereden en af en toe een sprongetje gemaakt! Die had ook volle broers dacht ik die internationaal sprongen. maar echt een heerlijk karakter jong en speels maar wel heel vriendelijk en eerlijk