Hattrick x Carmen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xWildrose

Hattrick x Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 19:26

Mijn merrie is een afstammeling van Hattrick. En haar moeder is Carmen (v Statuar). Ik zelf weet eigenlijk niks over dat fokken enzo xd Ik heb wel informatie kunnen vinden over haar afstammeling. Nu vroeg ik me af of jullie wat meer weten over de hengst Statuar, zijn karakter enz, evt foto's? Van vaders kant kon ik wel heel veel informatie vinden. Maar van Statuar wat minder. Mijn merrie is nogal erg tempramentvol en heeft echt een consequente ruiter nodig. Ze kan verder wel heel goed lopen, maar ze kan soms er zomaar vandoor schieten en echt heel heet worden. Zit dat in haar bloed? Van moeders en vaders kant?

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen hiermee, ben namelijk wel heel benieuwd hoe het allemaal zit. :)

x
Nelleke

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:48

Statuar (Tamersale xx x Bengali SF x Beau Rêve SF)
Geb. datum: 5 mei 1976
Kleur: bruin
Stokmaat: 174

Verrichting Ermelo 1980
Rustige, zelfverzekerde moedige hengst met een goed humeur. Hij is vriendelijk, eerlijk en gehoorzaam.
Is in begin onderzoek enkele dagen op een hackamore gereden wegens pijnlijke kaak. Maakt in eerste stadium van het onderzoek regelmatig grote bokkesprongen. Beperkt dat later tot één bokkesprong per dag. Is gewillig en geeft voor zijn ruiter weinig problemen. Is zeer regelmatig in zijn prestaties. Heeft veel kracht maar loopt nogal op de voorhand. Maakt, vooral in galop, stugge indruk. Laat zich echter plezierig bewerken.
Stap krachtig maar toch niet overtuigend. Stapt met een recht achterbeen en mist voldoende souplesse. Draf regelmatig maar kort. Draaft krachtig. Laat in draf kort zweefmoment zien. Galop stoterig maar wel voldoende. Houdt net als in stap ook in galop zijn achterbenen te recht. Laat bij het springen een voorbeen hangen. Techniek, bascule en taxatievermogen matig. Landt slecht. Heeft in terrein veel inzet. Onhandig op hindernissen. Landt moeizaam. Het trekken gaat hem goed af. Ervaart werk als normaal. Veel bereidheid tot werken.
Rijproef: paard met weinig impuls, voldoende ontspanning en regelmaat in alle gangen, in galop voldoende impuls.
Springen ohz: laat zich beter zien dan tijdens training, voldoende techniek.
Springen vrij: matige bascule, veel vermogen.
Aangesp proef: voor de slede een ruime stap die af en toe onregelmatig is; voor de sulky onregelmatige en aarzelende stap, wel braaf.
Terreinproef: voldoende ritme, maar weinig ruimte in de steeple, komt af en toe op de sprong terug; galop in de cross beter dan in de steeple, goed door op de hindernissen.
Voldoende aanleg als dressuurpaard, matige aanleg als spring- en terreinpaard.
Bij aankomst rijke voedingstoestand. Is tijdens onderzoek afgeslankt en harder geworden. Krijgt meer voer dan normaal.
Op stal tamelijk brutaal en af en toe bijterig. Toch laat hij zich gemakkelijk verzorgen. Als hij de kans krijgt probeert hij uit de box te lopen.
Bij begin onderzoek rechtsvoor oude wond op kroonrand. Linksvoor, rechtsvoor en rechtersachter schiefel. Beide spronggewrichten aan binnenzijde grof. Op 18-03 mond beschadigd.
Rapportage afgesloten op 06-06.

Rijproef x 3 6.75
Springen vrij x 4 7
Springen ozh x 1 6.5
Aangespannen x 1 7
Terreinproef x 3 7.5
Karakter x 3 9
Trainingsrapport x 5 6
Puntentotaal 141.25
Max punten 200
Plaatsing 18e van 28 (18)
Jaar verrichting 1980
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1982 (veulens)
Deze hengst toonde een zeer uniforme collectie goed ontwikkelde, sterk gebouwde veulens, die voldoende goed rijtypisch zijn gebouwd. Dat laatste gold met name voor de door de hengstenhouder uitgezochte groep. Overigens viel er weinig of geen onderscheid te constateren tussen de geprikte en uitgezochte veulens.
Het hoofd is correct gevormd. De hals staat er iets op en is voldoende gespierd. De schoft kon doorgaans even meer zijn ontwikkeld, de schouder is goed van lengte en ligging, behoudens enkele wat meer rechte schouders. In het algemeen moet de voorhand er nog iets ingroeien. De rug is over het algemeen goed, zij het dat bij de geprikte veulens soms een even weke ruglijn is aangetroffen. De lendenpartij is goed gespierd en aangesloten. De croupe heeft voldoende lengte en is ook gespierd. In enkele gevallen kan de broekspier iets langer doorlopen. Het voorbeen is goed gesteld met opvallend royaal voorkniegewricht. Enkele veulens hebben een insnoering onder de voorknie, terwijl ook onderstandigheid in enkele gevallen is waargenomen. Het achterbeen is best gesteld met goed gebouwde, royale spronggewrichten. Kwaliteit en hardheid van het beenwerk zijn best.
De stap is voldoende, maar kon royaler. De veulens houden het voorbeen nog wel eens iets onder zich. De draf is sterk, ruim en vierkant met best ondertredende achterhand. Bij de geprikte veulens bleken enkele afstammelingen even meer uit de schouder te mogen komen. De veulens presenteren zich graag en vrijmoedig.
Getoond: 28 veulens uit 139 dekkingen.

Goedgekeurde KWPN-zonen
CLAVECIMBEL

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
HAVANNA
HAVIDOFF Keur
PAGANINI

Fraaigelijnde hengst met goede lichaamsmaten. De kwaliteit van het beenwerk kon iets beter. De voeten vertonen even weinig verzenen.

1985 tijdens dekseizoen overleden aan koliek

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 14:57

Bedankt, iemand nog meer informatie ofso?

x