Al 10 jaar ben ik in het bezit van mijn lieve ruin. We hebben samen heel veel meegemaakt en hij is echt mijn maatje. Nu is hij 14, en ik hoop dat hij nog minstens 10 jaar bij mij kan zijn natuurlijk. Het is een eerlijk, nuchter en gevoelig paard met een gouden karakter. Als hij een merrie was geweest had ik wel een veulentje van hem willen hebben als 'opvolger'

Namelijk een geschikte merrie zoeken om te laten dekken door de vader van mijn ruin, zodat ik het veulentje kan kopen...
Op zich zou ik daar nog even mee kunnen wachten, aangezien ik hoop en verwacht dat mijn huidige paard nog wel eventjes op deze aardkloot rondloopt. Maar de papa van mijn paard is al op leeftijd en heeft natuurlijk ook niet het eeuwige leven. Ik snap dat ik op deze manier nooit een kopie van mijn paard zou kunnen krijgen. Maar ik hoop wel zo dicht mogelijk in de buurt te komen van het karakter van mijn huidige paard.
Heeft iemand wel eens iets dergelijks gedaan? Is dit een haalbaar plan?
Ik ben zelf totaal niet thuis in de fokkerij, dus schiet vooral op mijn plan

Ik heb de andere topics over 'vermeerderen/fokken' gelezen. Als je het echt niet laten kunt, mag je dat nogmaals vermelden, maar over dat aspect heb ik wel degelijk goed nagedacht. Ik zoek een maatje, geen sportpaard dat fantastische papieren heeft en een goede toekomst heeft als dressuur- of springpaard. Zo'n paard ben ik ook niet waard, want dan haal ik er nooit uit wat er misschien wel in zou zitten