Ik heb totaal geen verstand van de fokkerij en van hengsten. Daarom ook deze vraag. Allereerst wil ik graag weten of het nog mogelijk is om mijn merrie te laten dekken. Ik zou het ontzettend leuk vinden om een nakomeling nog van haar te hebben. Mijn merrie is nu 15 jaar, heb haar ook al 15 jaar en weet dus zeker dat ze nooit eerder een veulen heeft gehad. Is het dan nog wel mogelijk om haar te laten dekken?
Daarnaast ben ik dus op zoek naar een mooie hengst. Even wat informatie over mijn merrie. Haar vader is Ismar (Ismael) NRPS hengst. Moeder onbekend. Ze is 1,48 hoog en een beetje fors gebouwd, wat ik erg mooi vind en ook wil behouden. Ze is vrij druk, jong qua karakter:-), kan erg dribbelig en schrikkerig zijn. Een pony met een gebruiksaanwijzing zeggen we altijd, een met karakter! Ze is wel erg werklustig en heeft er altijd plezier in! Ook erg lief in de omgang.
Ik zoek een hengst die qua karakter iets rustiger is. Ik hou van paarden die iets forser zijn met een volle nek. Ik zoek een hengst met als maar grote E, klein paardje. Hebben jullie ideeen wat bij mijn merrie zou passen?
Graag nog even een goede standfoto zonder zadel aub. De foto in de Openingspost is trouwens ook te groot om te tonen. Graag ook nog even vermelden of het een springhengst, dressuurhengst of een allrounder moet zijn;