[KG] ons veulen is op komst wie weet welke kleur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

[KG] ons veulen is op komst wie weet welke kleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 12:50

nou deze maand word ons veulen geboren van onze 2 span pony's
zelf vind ik het erg spannend ook welke kleur we gaan krijgen,het vorige veulen van deze merrie was ook bont net als moeder.
dus eigenlijk hopen we weer op een bonte alleen nou dan het liefste een merrie(maar gezondheid staat voorop natuurlijk).
hier foto van de vader en de moeder,deze zijn beide even groot 128/130cm ongeveer.
DIT IS DE PAPPA BAILEYS:
Afbeelding
DIT IS DE MOEDER MOONSHINE MET HAAR VORIGE VEULEN:
Afbeelding
HIER HET VORIGE VEULEN MALIBU OP DEZE FOTO WAS HIJ 1JR HIJ WORD NU AL WEER BIJNA 2JR:
http://94.100.114.5/1107600001-11076500 ... _C7PT.jpeg

ook ben ik benieuwd wat de mensen over de kleur kunnen zeggen moeder is dus zwart bont,haar vorige veulen was ook zwart bont en de vader van deze was zwart.
het veulen dat nu geboren word is de vader dus donker bruin,weet iemand wat je er uit kunt krijgen?ik weet dat als moeder homozigoot bont is dat het veulen ook bont word,maar is dan ook weer kans op een bruin bont veulen of wat kan er uit komen?
ik ben erg benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 07-03-11 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd + stukje titel en post verwijderd

Nicole288

Re: [KG] ons veulen is op komst wie weet welke kleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:12

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten verwijderd en ook een vraag uit de openingspost, mensen vragen om namen voor een veulen kan in het centale topic hiervoor en mag daarom niet in een los topic:
Mas @ [PP] [centraal] Het centrale paardennamentopic: deel 2

Dit topic heb ik niet gesloten maar aangepast, om de kleurgeneticavraag te behouden voor TS

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 14:36

gooi er maar een slotje op,want alleen hier voor heb ik geen topic geopend de namen waren het belangrijkste en dacht dan ook maar de kleur er bij.maar ja dat mag dus weer niet dus sluit dit topic maar,want word er zo moe van

Nicole288

Re: [KG] ons veulen is op komst wie weet welke kleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:47

Zonder de kleurvraag had je topic op Kraamstal gehoord en daar staat in de charter dat je geen topics over namen mag openen. Sowieso geldt op heel bokt dat losse topics gesloten worden als er een centraal topic is voor je vraag.
Ik dacht je een plezier te doen door de kleurvraag wel een kans te geven op F-AM.
Slotje hoeft er niet op, als mensen niet reageren, nu jij zegt dat het voor jou niet hoeft, dan zakt het topic vanzelf weg.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:22

Je veulen kan bruin, vos of zwart worden al dan niet bont. Je hebt 50% kans op een bont veulen.
Heb je meer informatie over de kleur van de ouders van beide dieren? En indien ze al meer nakomelingen hebben daar de kleuren van?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 09:04

ja het vorige veulen was ook zwart bont zie de foto en daar was de vader toen zwart van.de vader van onze merrie zou een bonte tinker zijn en de moeder heb ik op foto gezien was ook zwart bont.van de hengst weet ik verder niks over de kleur van de ouders helaas.
Saffier schreef:
Je veulen kan bruin, vos of zwart worden al dan niet bont. Je hebt 50% kans op een bont veulen.
Heb je meer informatie over de kleur van de ouders van beide dieren? En indien ze al meer nakomelingen hebben daar de kleuren van?