Sterrenbeeld paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Sterrenbeeld paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 21:56

Mijn paard krijgt binnenkort een veulen...nu zat ik ineens te denken of een paard ook een sterrenbeeld heeft.
De moeder van het toekomstige veulen is een "Kreeft", ze is heel gevoelig maar ook heel toegewijd.
Als het veulen nu geboren wordt is het een "Vis", ook weer een gevoelig type. Maar gaat dat wel op bij paarden?
Hebben jullie paarden bijv. een Stier, Leeuw etc. die de eigenschappen van het sterrebeeld laten zien?

Ben heel benieuwd! :j

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:05

Hier is een linkje, weliswaar in het engels, speciaal voor paarden:
http://www.gaitedhorses.net/Articles/Ho ... tars.shtml
Net als met algemene menselijke horoscopen kun je discussieren over of en in hoeverre je het serieus moet nemen...
Ik ken vier stierpaarden, maar die verschillen qua karakter aan alle kanten, al hebben ze allemaal een voorkeur voor dutjes in de zon en lekker eten. Maar ja, gaat dat niet op voor bijna elk paard? ;) Bij het rampaard herken ik weinig, net als bij het tweelingpaard. Die laatste zou erg leergierig zijn. Nou...als er eentje was die bij elke nieuwe oefening zuchtte en steunde was die het wel. :D

amyz

Re: Sterrenbeeld paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:11

Nou... Mijn stier-pony komt niet erg overeen hoor :+ Hij is in een kudde altijd redelijk op zichzelf (wel gewoon spelen en stoeien en doen hoor, maar gewoon heel zelfstandig zeg maar) en hij houdt meer van rennen dan van luieren :D Daarbij issie veel te ongeduldig om lang geborsteld of gemasseerd te worden mja, dat kan ook aan de leeftijd liggen.. Maar lijkt nauwelijks op wat er omschreven wordt iig :+

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:16

Bij mijn tweeling klopt het echt als een bus. Een passendere tekst had er denk ik niet kunnen wezen :Y)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:19

ik ben natuurlijk ook zo nieuwsgierig dat ik even moest kijken. Mijn paard van 23 mei is een tweeling, maar dat sterrenbeeld past er niet helemaal bij. Het paard van mijn dochter is van 24 februari en dus een vis. Daarin stonden wel dingen waarvan ik dacht: dat klopt wel zo ongeveer. Maar aan de andere kant, meneer is een arabiertje en die zijn toch al wat gevoeliger. Maar er klopte bij hem wel een hoop dingen.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:09

Die horoscopen zijn zo geschreven dat er altijd wel wat passend is beschreven.

zenith1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:19

Daar ben ik klaar mee ben zelf een (d)ram en Schimmel ook. Goede combi, niet dus...

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:31

Bij mijn stier klopt lang niet alles, het enige wat klopt is dat het een betrouwbaar en rustig paard is. Maar er staat ook in dat het paarden zijn die graag aangeraakt worden, nou ik heb al heel vaak een kopstoot gehad als ik haar een kusje wou geven op haar neus.... :')

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:34

Hij klopt bij mij zowel bij mijn paard als bij mijzelf :) .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:37

Ik ken er toch echt niets in.....en ik geloof er ook niet in.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 09:57

@pluizebolpum; beetje laat maar nog bedankt voor je link!
Ik herken toch wel eigenschappen van paarden die ik heb gereden. De moeder van mijn paard was een stier en dat was echt een heel ander type (koelbloediger/bomproof en aanhankeijker) dan haar dochter die een kreeft is (erg sensitief en schrikkerig ).