PRE geimmobiliseerd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

danaderese

PRE geimmobiliseerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:27

hoi

op http://www.bpreb.com/actu-NL.html staat volgend bericht

AANDACHT

Ter informatie, laat de ANCCE ons weten dat al de nakomelingen van de hengst MARCADOR (code 190101001703205) werden "geimmobiliseerd" in het Stamboek. Bijgevolg zijn ze dus, minstens tijdelijk , niet meer opgenomen als P.R.E.

Er wordt momenteel , een veulen dat verkocht werd in Belgie. Hij draagt de naam ALMONTENO LXX (code 724015090241409), valkkleur, geboren 09/02/2009 uit MARCADOR en CUATERNA, en waarvan de eigenaar in het stamboek Yeguada Hermanos Motos is.

Het is dus mogelijk dat nakomelingen van de hengst MACADOR op de markt worden gebracht via tussenpersonen of paardenhandelaren.

weet iemand wat dit wilt zeggen ben een beetje ongerust over mijn PRE valkje hij is niet van de zelfde bloedlijn maar toch ben toch ongerust

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:41

Van de Nederlandse website;

REMOVAL OF ALL OFFSPRING BY MARCADOR - lunes, 04 de octubre de 2010

Beste PRR eigenaren; vanaf 4 oktober 2010 is het paard Marcador en zijn nakomelingen uit de database van ANCCE verwijderd. Indien een nakomeling heeft van dit paard, gelieve contact op te nemen met het stamboek.

Hieronder de berichtgeving van ANCCE.

Dear Members:

The ANCCE Executive Committee, at its July 29th meeting (2010), agreed to proceed to the suspension of all registrations in the Purebred Spanish Horse Stud Book under the name of MARCADOR as well as all of his descendants.

This decision was reached at the proposal of the Stud Book Management Committee as the result of the informative and inspection dossier to verify the true identity of the horse Marcador, as processed by the said body. This measure was undertaken after having informed the Ministry of the Environment, Rural and Marine Affairs’ General Directorate for Agricultural and Breeding Resources this past 17th of August, upon having surpassed the deadline of one (1) month since the said notification, and to which there was no formal opposition to the agreement.

Het betekend dat Marcador door de ANCCE als vaderdier teruggetrokken is met terugwerkende kracht, waardoor dus zijn nakomelingen geen PRE's meer zijn.

Jij hoeft je niet ongerust te maken want deze hengst zit niet in de afstamming van jouw paard.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: PRE geimmobiliseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:46

Ik ben een leek op dit gebied, maar wat is er de reden van dat zo'n hengst geimmobiliseerd kan worden?

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 19:05

Cayenne schreef:
Ik ben een leek op dit gebied, maar wat is er de reden van dat zo'n hengst geimmobiliseerd kan worden?

dat vraag ik mij ook af

Cyrina

Re: PRE geimmobiliseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:38

Bijvoorbeeld als er froude is gepleegd met DNA (zeg niet dat het hier zo is).

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 20:42

Cyrina schreef:
Bijvoorbeeld als er fraude is gepleegd met DNA (zeg niet dat het hier zo is).

de vader van marcador zo niet juist zijn dan ofzo?
ben opgelucht dat mij pre niet in de linie ligt
vind het zo sneu voor die mensen met één of meer van de 95 nakomelingen van marcador

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:56

En sneu voor de nakomelingen van de nakomelingen van Marcador en de nakomelingen daar weer van ;)

Het gaat om idd om zijn identieteit want er staat deze zin in de tekst; to verify the true identity of the horse Marcador, as processed by the said body.

Hoe en wat precies, geen idee. Wel gek want alle nakomelingen van PRE's worden al nageken via DNA sinds de 70-ger jaren.
Dus kan me niet voorstellen dat zijn ouders niet zouden kloppen. Eerder dan dat het een broer was van Macador die ze als dekhengst hebben ingezet als zijnde Macador, dan is daar moeilijker achter te komen...ofzo, gok maar wat.

Ik heb nu 7 jaar PRE's en er is nog niet eerder zo'n bericht geweest in die tijd.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 21:07

Cyrina schreef:
En sneu voor de nakomelingen van de nakomelingen van Marcador en de nakomelingen daar weer van ;)

Het gaat om idd om zijn identieteit want er staat deze zin in de tekst; to verify the true identity of the horse Marcador, as processed by the said body.

Hoe en wat precies, geen idee. Wel gek want alle nakomelingen van PRE's worden al nageken via DNA sinds de 70-ger jaren.
Dus kan me niet voorstellen dat zijn ouders niet zouden kloppen. Eerder dan dat het een broer was van Macador die ze als dekhengst hebben ingezet als zijnde Macador, dan is daar moeilijker achter te komen...ofzo, gok maar wat.

Ik heb nu 7 jaar PRE's en er is nog niet eerder zo'n bericht geweest in die tijd.

wel ja dat vind ik ook zo raar had daar ook al van gehoord had dna werd na gekeken en vermist marcador al bijna 30 is en zijn vader 34 twijfel ik of die nog leven laat staan instaat om te dekken weet wel dat een hengst lang vruchtbaar blijft maar 30jaar >;)
dat is ook wel een opluchting dat dat niet veel voorkomt

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:11

Het volgens mij nog niet definitief en het is te hopen dat het een storm in een glas water is
want het is voor de gedupeerde een ontzettende strop als blijkt dat je duur aangekochte PRE ineens geen papier meer heeft |o

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 15:41

unamie schreef:
Het volgens mij nog niet definitief en het is te hopen dat het een storm in een glas water is
want het is voor de gedupeerde een ontzettende strop als blijkt dat je duur aangekochte PRE ineens geen papier meer heeft |o

wel ja hij heeft 95 nakomelingen om te zwijgen over kleinkinderen heel veel mensen zijn hier de dupe van de hengst in questie is ondertussen dood hoe kunnen ze dat nu onderzoeken of hij weldegelijk de vader is van zijn nakomelingen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:52

Ja heel veel mensen zijn hier de dupe van
Er zal van Marcador toch ook wel DNA materiaal beschikbaar zijn neem ik aan
Dan kunnen ze dat toch gaan controleren bij alle nakomelingen of denk ik nu te simpel?

edit:typefout
Laatst bijgewerkt door unamie op 05-03-11 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:01

Dat klopt.
ANCCE heeft van alle PRE's het DNA-profiel en dat wordt ook allemaal bewaard.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:05

Wat is dan het probleem?

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 16:06

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:09

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 16:10

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:20

danaderese schreef:
op deze link staat wat het probleem is ze hebben geen bloed van marcador
http://www.ancce.es/mostrar_noticia.php ... 0&filtro=1

Nee, er staat dat ze geen bloed hebben van Rumboso welke ook geimmobiliseerd hebben, paard was van voor het DNA afname.

Van Macador staat dat het DNA niet overeenkomt met de ouders.

Het DNA-profiel halen ze bij de ANCCE uit bloed, vandaar dat ze bloed nodig hebben.