de hengst Equador

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

de hengst Equador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 11:21

Heb de zoekfunctie al gebruikt op deze hengst, maar daar komen enkel oudere topics uit voort.

Dus wie heeft verder nog informatie over deze hengst en ben erg benieuwd naar de nakomelingen van hem die inmiddels al ouder zijn als in de oude topics hier op bokt. Ben hier erg benieuwd naar.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:26

Ik heb een Equador, maar denk dat je die van mij al bent tegengekomen in 1 van die oude topics.
Erg fijn paard, wel een grapjas. Is niet megatalentvol, maar maakt dat zeker goed met zijn karakter.
Mocht je meer willen weten.. K hou t topic in de gaten! Altijd leuk, familie van je paard!

Groetjes

Pashon

Re: de hengst Equador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 11:30

Ben erg benieuwd naar foto's en wat is de verdere afstammeling? (sorry heb geen zin om de oude topics weer door te zoeken :o )

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:35

Haha, oke dan ;)
Het is een EquadorXFerro, nu 7 jaar. Starten L2 en mogen M maar doe t rustig aan. Op wedstrijd bijna altijd hoge punten en prijs omdat ie er zo rustig en meewerkend uitziet. Dat verbloemt een beetje dat ie geen mega-uitzwaaiende pootjes heeft :)
Hier een foto van z'n eerste wedstrijd
Afbeelding
En een foto van vorig jaar tijdens de les
Afbeelding

Heb je zelf een Equador?

Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:55

Ik heb 10 jaar een Equador x Zebulon x Plesman x Goudsmit gehad. Erg fijn dier en mooi dier, goed bewegen en erg fijn werkwillig karakter. Ik was er zelf Z1 dressuur mee en een vriendin van mij heeft hem tijdens mijn zwangerschap Z2 met winst uitgebracht. Echt een goed en sympathiek dier. http://www.facebook.com/album.php?id=10 ... &aid=23392. Als het goed kun je via deze link foto's van hem zien het lukt me nog steeds niet om ze zelf op bokt te plaatsen.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:50

Wij hebben een 6jarige ruin van Equador x Origine. Super lief dier, heel eerlijk maar wel ontzettend slim. Dat is niet altijd gemakkelijk met het rijden. Hij moet echt vertrouwen in je hebben, wil hij voor je werken.
We gaan binnenkort van start in de B.

Afbeelding
Afbeelding

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:54

Equador: Niki-stam aangepaard met Joost, bewezen combinatie!!! Fijne paarden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 11:17

Yess, ik heb zelf geen Equador, maar denk erover om met hem te dekken. vandaar de interesse naar zijn nakomelingen.
Leuk aansprekend paard die van jou, helaas wat kort in het voorbeen en laat dat net een min punt zijn van mijn merrie

MI1990, leuk paard helaas ook weer dat korte voorbeen. hij is wel aan de maat of niet?

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:56

Snap wel wat je bedoelt hoor, maar denk dat dat voorbeen nog moet gaan komen bij die van mij. Weet niet of het iets is wat meer kinders van m hebben, maar die van mij heeft juist een hele ruime schouder, maar moet nog veel meer gaan dragen waardoor t voorbeen nog eruit moet gaan komen.
Maar das idd nog wel een beetje verstopt ;)
Maar nogmaals, misschien is het wel iets typisch van Equador en is die van mij iets ruimer bedeelt. Kan ook!
Mààr, het is idd geen ontzettende bewegingstopper. Zal nog wel verbeteren, maar hij is eigenlijk net niet vlug genoeg.

Pashon schreef:
Yess, ik heb zelf geen Equador, maar denk erover om met hem te dekken. vandaar de interesse naar zijn nakomelingen.
Leuk aansprekend paard die van jou, helaas wat kort in het voorbeen en laat dat net een min punt zijn van mijn merrie

MI1990, leuk paard helaas ook weer dat korte voorbeen. hij is wel aan de maat of niet?

manonalberts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:08

Ik heb ook een equador merrie, ze lijkt sprekend op de foto hierboven van Yess ( helemaal zwart, geen aftekeningen,precies hetzelfde hoofd)
Ze is erg slim, eenkennig en zeker niet makkelijk. Mijn vertrouwen heeft ze gewonnen, maar ik ben dan ook de enige die iets met haar kan, wat niet altijd even makkelijk is.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:20

[quote="Pashon"]Yess, ik heb zelf geen Equador, maar denk erover om met hem te dekken. vandaar de interesse naar zijn nakomelingen.

MI1990, leuk paard helaas ook weer dat korte voorbeen. hij is wel aan de maat of niet?[/quote]

hij heeft geen korte voorbeen hoor :n hij heeft juist hele ruime gangen en gooit goed zijn benen vooruit. hij is niet heel groot, 165

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 12:30

MI1990 sorry wil je niet aanvallen hoor, maar ik zie op de foto duidelijk een kort voorbeen.
Had hem groter verwacht, hij oogt groter.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:41

Foto's zeggen niet alles he ;) :) ik denk dat de foto het beeld vertekend want in het is het namelijk niet zo :)

Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:50

Volgens mij moeten we even oppassen dat we niet 2 dingen door elkaar halen. De lengte van het voorbeen en de schoudervrijheid in de beweging. Van de Equador die ik 10 jaar gehad heb kun je stellen dat hij idd net als de anderen niet een uitgesproken lang voorbeen heeft, maar wel veel schoudervrijheid in zijn beweging.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:58

Phantom schreef:
Volgens mij moeten we even oppassen dat we niet 2 dingen door elkaar halen. De lengte van het voorbeen en de schoudervrijheid in de beweging. Van de Equador die ik 10 jaar gehad heb kun je stellen dat hij idd net als de anderen niet een uitgesproken lang voorbeen heeft, maar wel veel schoudervrijheid in zijn beweging.

Dat is helemaal waar! Kan idd over die van mij zeggen dat ie een kort voorbeen heeft (letterlijk) en veel schoudervrijheid.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:58

manonalberts schreef:
Ik heb ook een equador merrie, ze lijkt sprekend op de foto hierboven van Yess ( helemaal zwart, geen aftekeningen,precies hetzelfde hoofd)
Ze is erg slim, eenkennig en zeker niet makkelijk. Mijn vertrouwen heeft ze gewonnen, maar ik ben dan ook de enige die iets met haar kan, wat niet altijd even makkelijk is.

Heb je ook een foto van dr?

manonalberts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yess schreef:
manonalberts schreef:

Heb je ook een foto van dr?

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:30

Grappig indd, lijken echt opelkaar! Die van mij heeft alleen een iets grover hoofd, denk ik. Maar de rust in de ogen vind ik zo mooi, heeft die van jou ook. En een hele vriendelijke uitstraling. Leuk paard!

edit: ook wel grappig dat jij de enige bent die er wat mee kan.
Die van mij komt wel in meer handen (stalhulp, verzorgstertje 1x per week, en toen ik met een gebroken pootje zat heeft iemand m 3x p/w gedaan) Maar hij blijft toch wat onvoorspelbaar en errug grappig -lees: zeer vervelend- als anderen er wat mee doen. Ene keer gaat t goed, andere keer gaan ie bijvoorbeeld gewoon liggen als ie gelongeerd wordt (is zijn favoriete grap bij t verzorgstertje) Niet eens rollen, maar heel demonstratief liggen. Mij kan je dan opvegen, maar is toch niet zo grappig voor degene die ermee bezig is. En zo heeft ie wel meer lolletjes.

Vind het ook spannend als iemand anders er op gaat, gaat geheid aan de kletter. Is niet altijd leuk. Lijkt een mak manegepaard als k eropzit, maar ondertussen is ie best in zichzelf en kan ie opeens ontploffen. Zelfs vanuit t niets met uitstappen. Hij s heel fijn als ie aan t werk is, maar er omheen heeft ie wel een gebruiksaanwijzing, en moet je wel wat scherp zijn.

manonalberts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:50

Die gebruiksaanwijzing komt me erg bekend voor. Die van haar is net een boek van 100 blz.
Ook het ontploffen om niets, zelfs een grassprietje kan een monster zijn, je moet de hele tijd op je hoede zijn.