Lange mannen laten of toch maar fjorden coupe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Lange mannen laten of toch maar fjorden coupe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 22:28

Sorry, zou niet weten waar het moet! :o

Hoi hoi!

Mijn shetlander heeft behoorlijke lange, en dikke manen.
Het ziet er best leuk uit en ook mooi!
Maar zodra het weer iets warmer word ( zoals 2 weken geleden ) begint hij gelijk weer beetje te schuren, omdat het gewoon warm is.
In de zomer vlecht ik het altijd, maar altijd krijgt hij het eruit, het elastiekje en soms blijft het weer even zitten!
Nu zit ik er over na te denken om zn mannen te knippen als een fjord zeg maar, maarja het heeft ook voordelen, ik heb het even op een rijtje gezet

Voordelen:
Ziet er mooi uit
Beschermd tegen kou, regen, wind en vliegen

nadelen:
warm
snel zweten
met vlechten word het snel 1 grote klit

Ik twijfel dus heel erg.
Wat zou jij doen?

skyline

Re: Lange mannen laten of toch maar fjorden coupe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:32

ik zeg zekerweten langlaten , Fjorden coupe vind ik echt lelijk bij een paard wat geen fjord is ( op wat kleine uitzonderingen na dan ) vlechten maken met dubbele elastiekjes en elke dag weer een nieuwe maken worden de manen ook mooi van en dan word het ook geen grote klit , & als je pony erg schuurt kan het ook manen exceem zijn

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 22:34

skyline schreef:
ik zeg zekerweten langlaten , Fjorden coupe vind ik echt lelijk bij een paard wat geen fjord is ( op wat kleine uitzonderingen na dan ) vlechten maken met dubbele elastiekjes en elke dag weer een nieuwe maken worden de manen ook mooi van en dan word het ook geen grote klit , & als je pony erg schuurt kan het ook manen exceem zijn

dat is het niet, het is alleen als je beetje warm word en dan gaat hij vreselijk lopen zweten.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:36

HeleneDas schreef:
skyline schreef:

dat is het niet, het is alleen als je beetje warm word en dan gaat hij vreselijk lopen zweten.

De ene zweet sneller dan de ander ik heb ook een shet met lange manen gehad die lange manen waren nooit echt een probleem ik vlocht zn manen meestal wel in maar als je ze invlecht dan zouden ze geen last van de warmte meer moeten hebben

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:36

Ik zou ze niet af knippen. Meschien kan je ze uitdunnen of manen trekken? Maar afknippen zou ik persoonlijk niet doen. En 2 elastiekjes in de manen doen, zodat het beter blijft zitten. En elke dag opnieuw vlechten.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:40

Ik zou het zeker lang laten! Probeer eens een andere vlecht zoals een vissegraad, matje enz. Gewoon kleine vlechten blijven ook beter zitten die kan je dan evt ook nog in een hengsten/merrie vlecht doen! En als het elasiekje vaak klapt waa ik ook veel last van had deed ik er een gewoon dun haar elastiek in blijft veel beter zitten!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:49

Er is vandaag al een topic gestart waarin je hierover mee kunt praten: [SMP] lange manen bij shetlanders!!

Twee bijna dezelfde topics, dan zal ik het jongste sluiten en dat is deze.