Minder goed oud bloed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M__

Minder goed oud bloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 22:15

Naar aanleiding van het topic oud bloed vroeg ik mij af welke hengsten jullie liever niet zien in een paard zijn pedigree.
Waarom niet en waarom zijn ze vroeger wel vaak of juist minder vaak gebruikt?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Minder goed oud bloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:17

Sultan, kopschuw! Uitzonderingen daargelaten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:18

Heel veel l'invasion zie ik liever niet, maar dat is haast niet onvoorkoombaar tegenwoordig :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:43

Alles waar XX achter staat...maar dat is tegenwoordig ook bijna onvermijdelijk.
Maar iig niet Calvacadour XX, Blanc Rivage XX, Le Val Blanc XX (en nog een paar mislukte volbloeds)

Lucky Boy en Abgar XX kan ik nog wel tegen (heel ver achterop het papier) Die hebben veel goeds gebracht...maar dat lag ook aan het merrie materiaal.

Cambridge Cole hoeft van mij ook niet.(al is dat op zich geen slechte geweest natuurlijk)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:37

Mijn topic is zowel om het WEL als het NIET te noemen, staat er meerdere keren in genoemd ;)

Bloed wat ik niet graag terugzie is Animo, heb met die nakomelingen gewoon echt de omgekeerde klik, ik kan er niet mee door een deur. :n
(en ik hoor dat vaker, dus blijkbaar ben ik niet de enige :+ )

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:39

NatasjavE schreef:
Alles waar XX achter staat...maar dat is tegenwoordig ook bijna onvermijdelijk.
Maar iig niet Calvacadour XX, Blanc Rivage XX, Le Val Blanc XX (en nog een paar mislukte volbloeds)

Lucky Boy en Abgar XX kan ik nog wel tegen (heel ver achterop het papier) Die hebben veel goeds gebracht...maar dat lag ook aan het merrie materiaal.

Cambridge Cole hoeft van mij ook niet.(al is dat op zich geen slechte geweest natuurlijk)

Waarom, heb 3 paarden met in ieder geval 3 maal xx achter hun naam en superbeesten!

M__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 21:41

Urielle schreef:
Mijn topic is zowel om het WEL als het NIET te noemen, staat er meerdere keren in genoemd ;)

Bloed wat ik niet graag terugzie is Animo, heb met die nakomelingen gewoon echt de omgekeerde klik, ik kan er niet mee door een deur. :n
(en ik hoor dat vaker, dus blijkbaar ben ik niet de enige :+ )

Oei sorry, was niet mijn bedoeling |o

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:44

Amor als hij 3x of meer voorkomt, hoofdzakelijk om het karakter

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:45

Raiza schreef:
Amor als hij 3x of meer voorkomt, hoofdzakelijk om het karakter

wel of niet???

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:51

Niet.
Amor 1 of max 2 keer kan net, maar vaker zeker niet, dan drukt naar mijn mening het lastige karakter te veel door

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:51

concetto schreef:
Waarom, heb 3 paarden met in ieder geval 3 maal xx achter hun naam en superbeesten!

Omdat ik Gelders Type fok en niet meer dan 12,5% veredelingsbloed op het papier mag hebben staan. :)
Paarden met een hoog volbloed aandeel vind ik echt niet mooi. Zeker niet als je het kan zien in het type.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:52

Raiza schreef:
Niet.
Amor 1 of max 2 keer kan net, maar vaker zeker niet, dan drukt naar mijn mening het lastige karakter te veel door

Ik heb een hele brave gehad met 3 x Amor op het papier.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:53

Heartbreaker, zijn vaak geen fijne paarden in de omgang, weinig respect bij te brengen.
Animo hoor ik ook veel negatiefs over qua karakter, wel vaak goede springers als je er eenmaal mee weg kunt. Maar dat is dus van horen zeggen, zelf geen ervaring mee.
Met Amor paarden heb ik juist goede ervaringen, in elk geval niet negatief in de omgang. Dan heb ik het wel over paarden met 1x en 2x Amor redelijk dichtbij in de bloedlijn.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:04

NatasjavE schreef:
Raiza schreef:
Niet.

Ik heb een hele brave gehad met 3 x Amor op het papier.

Ik heb een hele lastige met 1x Amor op het papier. Geloof niet dat dat zoveel doet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:38

Ik denk dat Amor de Jazz van toen was...een hoop ge*** over dat karakter...maar vaak erg overdreven.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:49

Cambridge cole en cornuiten die ook cole als tweede deel in de naam hebben. Dit zijn hackney's en die hebben toch even een ander temprament en beenvoering. Ik zie ze dus liever niet, een liefhebber van tuigers zal het niet met me eens zijn. en dat begrijp ik volkomen. Tis natuurlijk maar wat je mooi vind of waar je ze voor wilt gebruiken. Ik vind dat ze een lastig karakter hebben, gevoelig, druk en ze gooien huizenhoog op.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:57

NatasjavE schreef:
Ik denk dat Amor de Jazz van toen was...een hoop ge*** over dat karakter...maar vaak erg overdreven.

Al zijn vele Jazz nakomelingen toch behoorlijk rillerig. (Let wel, ik ben meer van dit soort type paarden. Daar niet van ;) )
natuurlijk zijn ook hier uitzonderingen, kijk maar naar Tango en Johnson. Deze vererven beide toch wel goede en fijne karakters.

Voor bepalen van het karakter zijn ook zo ontzettend veel factoren bij betrokken, dat er zo eigenlijk niet te concluderen is over karakters. Zeker niet op papier en al helemaal niet op hengsten die verder in de lijnen zitten.

Zo ken ik 2 hengsten, zelfde moeder, zelfde vader, zelfde eigenaar. Dus eigenlijk gewoon dezelfde omstandigheden. nou de twee lijken op geen enkele mogelijkheid op elkaar. De één is super braaf, nuchter en wil enorm graag werken. De andere is een rotzak, steigert, bokt, bijt, slaat, rillerig en wil nog geen rondje voor je lopen. Beide dieren zijn overal in dezelfde omgeving geweest, ook qua beleren, enz.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 01:50