Indoor Maren-Kessel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Indoor Maren-Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:04

Ik heb een paar vraagjes :)
Is het op Indoor Maren-Kessel om in de Lange Teugel-categorie met een hengst te starten? Moet deze opgenomen zijn in het stamboek of is papierloos ook toegestaan (het is overduidelijk wel een shetlander hoor :D )? En waar kun je je inschrijven?

Bedankt!

Marive

Re: Indoor Maren-Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:49

Ik geloof dat hengsten niet toegestaan zijn op de indoor :n
Anders even een mailtje naar de organisatie sturen, info staat op www.nsps.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:34

Zou jammer zijn... Maar zal het doen :j

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:45

Hengsten zijn idd niet welkom.

De acomodatie is zo opgezet dat het ook niet verantwoord is om daar met een hengst (hoe braaf ook) te starten.

Edit: papier is niet nodig, maar moet wel een shet uiterlijk hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:07

Dan gaat het helaas niet door... Die outdoor wedstrijd later dit jaar is wel toegestaan voor hengsten denk ik?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:45

Outdoor zou denk ik wel kunnen, dan kun je zelf de ruimte opzoeken (evt. op het parkeerterrein voor loswerken). Let wel dat er véél kleine kinderen lopen met een (hengstige) merrie die echt niet snappen wat een hengst kan en/of doet :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:08

Het gaat er niet om of jou hengst braaf is of niet. Maar om alle kinderen die rondrennen met andere pony's en soms ook zonder er bij na te denken.

Losrijden word op de Indoor in 20x20 gedaan, soms rustig met 10 combinaties. Er hoeft maar 1 kindje z'n hengstige merrie op de rem te trekken en jij een fractie te laat daar op te reageren als je er achter loop.

Daarbij moeten ook pony's elkaar passeren in een pad van nog geen 1,5m breed. Is bij sommige merries al niet altijd even handig.

De outdoor in Heteren kan je wel mooi de ruimte opzoeken. Ik heb Dennis daar ook als eerste wedstrijd na zijn castratie mee naar toe gehad juist omdat ik niet wist hoe hij op vreemd terein na zijn castratie zou zijn (als hengst was het altijd wel fijn even de ruimte op te kunnen zoeken ondanks dat hij echt niet stout was).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:57

Dan wordt het de outdoor :j
Ik wist niet precies hoe het werkte op de indoor, vandaar dat ik het vraag ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:31

Ik zou het gewoon even bij de wedstrijdleiding checken (site was al gegeven zie ik). Indoor idd sowieso niet, helemaal om bovengenoemde redenen. Outdoor moet je even navragen, t zou ook banketstaaf zijn als je daar staat en je uiteindelijk toch niet mee mag doen ;) Overigens, bereid je er wel op voor, er lopen daar HEEL VEEL merries rond. De vraag is natuurlijk of je dat moet willen met een hengst ertussen. En daarom vraag ik me ook af of het op deze wedstrijden (met heel veel kleine kinderen) is toegestaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:03

Hmm dat is zo... Ach, ik kijk het wel aan tegen die tijd. Met [***] zou ik het aandurven maar van [***] weet ik niet zeker hoe hij gaat reageren.