Ik zou graag mijn jongste tinker dit jaar laten dekken. Ze is nu 4jaar, nog niet echt ingereden (maar ik kan haar zo opzadelen en erop kruipen om wat te gaan wandelen, uiteraard zit ik er op zo'n wandeling max 10min op en dat is niet aaneensluitend dus ik stap tussendoor af en wandel ernaast).
Nu bon, ze is ong 1.45-1.47m hoog.
Zwartbont met wit/zwarte menen en wit/zwarte staart.
Haar mama is Koby Des Vîs Prés (van mij) en haar papa is Melvin Des Boisets
Foto's van haar vind je http://www.mijnalbum.nl/Album=FZ3BPKND al heb ik niet echt mooie standfoto's enzo...
Nu ik zou graag een veulentje van haar hebben wat zijn zo de punten die ik aan haar wil verbeteren en waar ik van wil dat het veulen aan voldoet?
- liefst een effen of zo zwart mogelijk veulen (vooral zwarte staart vind ik 'belangrijk' omdat ik dat veel praktischer vind in onderhoud (a) )
- iets groter veulen (toch liefst wel 1.50m (mag iets hoger zelfs maar moet nog te doen zijn voor sissy uiteraard))
- volgens mij mag het veulen een iets kleiner hoofd hebben dan Sissy (dus minder lang)
- volgens mij mag het veulen ook wat korter zijn
- liefst ook een hengst die wat 'slanker' is, zoals op sommige foto's goed zichtbaar is heeft sissy zeer snel de neiging om een dikke buik te krijgen (haar mama heeft dit minder hard) en zou graag een hengst hebben die dat eventueel kan 'beter maken' bij het veulen.
- Een echt zéér zwaar gebouwde hengst vind ik niet mooi.
- Veulen zou langere & dikkere manen moeten hebben dan de merrie
- Hengst zou in België of niet ver van de grens met België moeten staan (kwestie dat het doenbaar is om met de trailer te doen)
- Liefst natuurlijke dekking (dan heeft ons Sissje er ook iets aan he

Eum dat is het zowat denk ik.
Iemand een ideetje?
Oja het is de 1e keer dat ik zelf een veulen fok vandaar dat ik zo nog niet echt weet wat ik moet nemen van hengst aangezien ik me ervoor nooit echt hard in verdiept heb