Friezen/barokke wedstrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie_N

Friezen/barokke wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 14:56

Ik heb even een vraagje.

Ik rijd een fries voor mensen en ben al een tijdje aan het kijken om eens een keer een wedstrijdje te doen. Gewoon voor de ervaring.

Ze kan het allemaal super, behalve de rechter galop. dat is echt een probleem bij haar, ze kan het aan de longe maar als er iemand op gaat zitten verrekt ze het dus.

Zijn er ook proefjes zonder galop?
Wil dit puur voor de ervaring van het paard doen.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:43

Ik geloof dat er wel proeven zijn zonder galop, maar dit zullen speciale wedstrijden zijn en dan moet je maar net in de buurt wonen (of er ik weet niet hoe ver voor willen reizen). Beste is dus toch om je paard gewoon die rechtergalop aan te leren. Hoe? Dat is een vraag voor het rijtechnische gedeelte :P of goed les nemen.

Cyrina

Re: Friezen/barokke wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:59

In de groene proefjes zit geen galop. Die worden wel eens uitgeschreven op gewone wedstrijden om paarden wedstrijdervaring op te laten doen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:10

Mijn paard sprong ook heel moeilijk aan in de galop. Daarom ben ik tijdens buitenritten de galop extra gaan oefenen. Vanaf die tijd is het geen probleem om ook in de bak in de galop aan te springen.

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:14

Ben je lid van de FNRS? Dan kun je ook meedoen met F-proefjes. F1 en F2 zijn zonder galop.

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 12:40

Bedankt allemaal voor de reactie's.
Ze galoppeerd wel aan, linker galop zit er ondertussen goed in, al zijn de eerste 2 keer even bok bok, want ze is er dol op.
Maar ze springt rechtsom ook aan, maar gaat dan toch vrolijk in de linker galop. Heb ook les gehad maar daar geen vooruitgang bij geboekt dus dit maar opgegeven.

Ik ben ook lid van FNRS, hoor nu eigenlijk F10 te starten, al zijn er eigenlijk maar heel weinig wedstrijden op de manege. Maar start ik F1 of F2, dan moet ik tussen kinderen van een jaar of 7, 8 die net uit de longeles komen haha.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:02

Zit je wel recht met aanspringen?
De Fries die ik rijd had er ook last van...
Probeer op een iets kleinere volte te rijden zodat ze ook een beetje stelling heeft aan de rechterkant,
En zelf recht op blijven zitten en dan je binnen been op de plek en buiten been naar achter. Oefening baart kunst!

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 19:20

Jaa, ik heb alle mogelijke opties gerobeert onderhand om haar rechtsom aan te laten springen maar ze verrekt het gewoon.
Ik kan haar op zo'n kleine volte zetten als ik wil zelf recht blijven zitten of ook helemaal naar rechts gaan hangen maar niets heeft zin..
Ga nu maar af en toe aan de longe doen, want daar doet ze het wel, en dan mag iemand anders haar n keer longeren als ik erop zit en dan doe ik niks, en zo maar proberen op te bouwen, eens zien of dat helpt.