stef schreef:Ik heb zelf een super makkelijke haflo (v. Bas Safari) ondanks dat ze nog echt een puppy is, is ze ontzettend koel in de kop.
Je geeft nu wel allemaal wensen aan, maar ik mis vooral het waarom. Waarom wil je fokken? Welke punten mis je aan je merrie waardoor je er iets anders op zou willen zetten?
Ik heb een merrie gekend die we verloren zijn. Ze was 5jaar oud.. En ook drachtig. Haar gezondheid was niet zo heel goed, maar ze hadden graag een nakomeling gehad. Ik blijf maar in mijn hoofd zitten dat het elke moment gedaan kan zijn.. Dan dan heb je niets meer.. Ook geen nakomeling. Ik ben helemaal dol op mijn merrie, ze is perfect. Maar mijn Arabische volbloed blijft mijn nummer 1 en is een echte engel in mijn ogen. Ik vind beide karakter zo leuk.. Maar ik had ook gehoord, dat dat soms ook helemaal kan tegenslagen. Haflingers zijn koppig, en arabische volbloeden zijn ook niet de makkelijkste paarden. Mijn haflinger heeft immers wel een zacht karakter, werkt graag. Maar is gewoon een deugniet maar ze is ook nog jong.. Mijn Arabische volbloed is altijd een moeilijk paard geweest.. Maar denk dat dat te danken is aan de renbaan waar hij vandaan komt. Verder is het zo een lief, en zacht paard...
Ik zou echt voor mezelf fokken, gewoon dat je er nog iets van hebt. Ook al klinkt het raar, maar het blijft gewoon in mijn hoofd spoken dat het elke moment gedaan kan zijn. Ik kan geen nakomeling hebben van mijn Arabier want hij is ruin.. En dat vind ik echt spijtig