Hengst voor mijn merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 17:29

Ik weet niet als dit hier hoort :o
Maar we willen mijn merrie graag dit jaar laten dekken. Maar nu is er natuurlijk een ruime keuze aan new forest hengsten en weet ik niet precies wat nou goed bij mijn New forest merrie zal passen.
Mijn merrie:
New forest
D-pony rond de 1.45
Vader: Nieuwmoed's patrick
Moeder: Aldert courts la luna
Moeders vader: Corso
Karakter: Mijn merrie is nog al erg dominant en lomp(moet haar heel vaak weer laten merken wie er de baas), ik zou dan ook graag een veulentje bij haar willen fokken waarvan de vader toch wel een schatje is niet zo lomp en dominant, maar graag aan het werk wil voor je. Mijn merrie is wel leergierig en een mensen vriend!
Afbeelding
Afbeelding[/quote]

Ik zal binnekort een filmpje hier neer zetten zodat jullie haar gangen ook kunnen zien en beoordelen.

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:38

Heb je misschien een goede standfoto waar ze helemaal op staat, zodat we haar bouw goed kunnen zien?
En wat zoek je verder in een hengst? (Springen, dressuur etc)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:14

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 08:37

Sulaatiks Versace qua kleur maar ik vind Orchids Tygo ook wel een mooie alleen jammer dat die niet meer in NL is.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:59

Ochja sorry :o
Maar ik heb een filmpje zodat je haar gangen goed kunt zien.

elise474

Re: Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:12

uuhm mischien is brummerhoeve's boss wel wat voor u merrie?

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:17

wij hebben ook een merrie van Nieuwmoeds Patrick X Corso (niet dezelfde moeder als de jouwe) maar die is twee keer gedekt door Lex kwamen leuke veulens uit en mijn andere pony is ook van Lex en superbraaf en rustig dus denk dat Lex misschien wel een goede combi zal zijn met jouw merrie

ben10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:42

Beter ook eerst even vermelden welk het fokdoel is?
Dressuur, jumping, recreatie??

LadyDaily schreef:
Maar we willen mijn merrie graag dit jaar laten dekken. Maar nu is er natuurlijk een ruime keuze aan new forest hengsten en weet ik niet precies wat nou goed bij mijn New forest merrie zal passen.
Mijn merrie:
New forest
D-pony rond de 1.45
Karakter: Mijn merrie is nog al erg dominant en lomp(moet haar heel vaak weer laten merken wie er de baas), ik zou dan ook graag een veulentje bij haar willen fokken waarvan de vader toch wel een schatje is niet zo lomp en dominant, maar graag aan het werk wil voor je. Mijn merrie is wel leergierig en een mensen vriend!
http://i33.tinypic.com/303lj5j.jpg
http://i37.tinypic.com/zyhf8p.jpg

Ik zal binnekort een filmpje hier neer zetten zodat jullie haar gangen ook kunnen zien en beoordelen.[/quote]
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-09-11 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit quote in link gezet, geen foto's quoten

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:05

ben10 schreef:
Beter ook eerst even vermelden welk het fokdoel is?
Dressuur, jumping, recreatie??

LadyDaily schreef:
Mijn merrie:
New forest
D-pony rond de 1.45
http://i33.tinypic.com/303lj5j.jpg
http://i37.tinypic.com/zyhf8p.jpg

Ik zal binnekort een filmpje hier neer zetten zodat jullie haar gangen ook kunnen zien en beoordelen.
[/quote]

Mijn pony heeft de vader Orlando ik heb hem zelf ook gezien en hij is heel aanhankelijk
Even in het kort mijn pony:
-goede beweging
-aanhankelijk
-veel stelling en buiging
-makkelijk in de mond
ik heb hem nu 1 jaar en ben al 2x Kringkampioen met dressuur en veel andere prijzen zoals bij de jonge dressuur pony's
3de en 2de (8ste in de finale)
groetjes

Nadal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:25

Carisbrooke, fokt qua type en beweging goed door. Minpuntje wil nogal eens klein fokken. Wij hebben er 2 van. 1 blijft hopelijk in de D (is nu 1,47 ruin en 4 jaar) en 1 wordt waarschijnlijk grote C kleine D (is nu 2,5 jaar, ruin en ongeveer 1,34). Beide laten mooie techniek zien, lopen heel makkelijk. Komen uit Kantje's Ronaldo merrie die bijna Z springen is, maar ozo rillerig en eenkennig. Daarom toen voor Carisbrooke gekozen. Nu overigens 2e gedekt bij Sportsman. Afgelopen jaar heel mooi veulen, net een elastiekje, maar denk wel dat ze qua karakter meer op de moeder lijkt. Sportsman fokt wel goed maat.
Zou in ieder geval een makkelijke bekend staande hengst nemen, patricks zijn net als ronaldo's af en toe wel pony's met gebruiksaanwijzing.
Succes.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 13:43

Ze is dit jaar gedekt door brummerhoeve's boss :o