HaflingerHengst Monarch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DorSer

HaflingerHengst Monarch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 18:40

Is er niemand die afstammelingen kent van de Belgische Haflingerhengst Monarch ?
Hij was eind jaren tachtig en in de jaren negentig aktief.
Laatst bijgewerkt door Leo op 28-02-11 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters uit titel gehaald

SuSEQ

Re: HaflingerHengst MONARCH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 02:58

Monarch heeft stamboeknummer HR88 en is geboren in 1988 (toeval). Hij is een zoon van Marschall van Schafferden en die is op zijn beurt een zoon van Mehrwald Hf.K.68 (1975). Zijn bloedlijn voert terug op de in 1948 geboren liz. Monarch 1582.

Over de moederlijn van Monarch kan ik je jammer genoeg niets vertellen...

DorSer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 23:26

Bedankt voor de info, maar dit wist ik allemaal al.
Ik heb namelijk een dochter van hem gehad (helaas overleden) en indertijd bij het Belgische stamboek informatie over haar voorouders aangevraagd en gekregen. Maar ik ben gewoon benieuwd of er nog mensen zijn die ook een zoon of dochter van hem hebben. Dit ook omdat de dochter die ik had wel een heel bijzondere persoonlijkheid was en ik mij afvraag of haar (half-)broers en zussen dit ook hebben of hadden. Ze had veel uitstraling (de meeste mensen dachten dat ze een hengst of ruin was) en was ze gewoon ontzettend mooi.

Frisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:11

De moeder van Monarch is Fenna van den Drieskamp ( vorig jaar gestorven ) Monarch is bij ons geboren.