wie kent Corotino, Columbus of Mi Amor x?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zighenya
Blogger

wie kent Corotino, Columbus of Mi Amor x?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:43

Ik heb na een jaar of 3 zonder afgelopen maand weer een paardje aangeschaft.

Afbeelding

Het is een heerlijke merrie van bijna 3 jaar oud alleen haar afstamming zegt me niet zo veel.

Haar moeder heeft een KWPN papier, haar vader Westfalen. Ze heeft zelf alleen een KNHS paspoort en is opgenomen in het EASP veulenboek. Haar afstamming:
Afbeelding

Over Corotino ( http://www.stal-borghuis.com/) kom ik niet zoveel te weten, Columbus lijkt een dressuurpaard en voor de rest lijken de gene die ik kan vinden allen springpaarden.

Weet iemand misschien iets meer te vertellen over deze hengsten? De merrie is ontzettend zachtaardig en aanhankelijk, ik zou het bijvoorbeeld wel leuk vinden van welke kan dit komt.

Alvast bedankt!

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 08:45

inmiddels is mijn merrie opgenomen bij het NRPS en is ze gedekt door de NRPS hengst So You Know.

Nog steeds niemand die iets over haar afstamming weet?

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:51

Ik heb ook een Corotino merrie, maar ik kan je helaas niet veel meer over hem vertellen: ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar meer info. Weet jij ondertussen al meer?

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 12:37

Rochlie_ schreef:
Ik heb ook een Corotino merrie, maar ik kan je helaas niet veel meer over hem vertellen: ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar meer info. Weet jij ondertussen al meer?

Hoi Rochlie,

Ik weet niet heel veel meer haha, heb met een paar mensen gesproken met kinderen van Corotino en ze zeggen allemaal dat dit hele lieve paarden zijn. Heb ook een keer de hengstenhouder gesproken en ik mag zo een keer heen, maar het is vrij ver voor mij dus dit heb ik nog niet gedaan. Ik heb ook een tijdje geprobeerd de fokker van mijn paard te vinden, maar na een hele hoop telefoontjes kwam ik op een wat oudere boer uit die zoveel paarden gefokt heeft dat ze niet meer stuk voor stuk kan herinneren haha, daar komt de mijne vandaan waarschijnlijk. Vorige eigenaar weet alleen nog dat ze haar gehaald heeft op een boerderijtje in Friesland.

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:30

Mijn merrie heeft een enorm eigenwijs karakter en probeert zo vaak mogelijk haar eigen zinnetje door te drijven, maar uiteindelijk is het ook wel een hele lieve! En eigenlijk ook heel aanhankelijk: als er enge dingen gebeuren zou ze eerder in mijn nek springen dan ervan door te gaan :+

Wel jammer dat er zo weinig over hun achtergrond bekend is op internet

Ketaki

Re: wie kent Corotino, Columbus of Mi Amor x?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:04

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 07:59

Die website hadden we zelf ook al gevonden hoor (zie 1ste bericht), maar toch bedankt ^^

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:42

Mickeygallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:02

Ik heb er ook een nakomeling van en mij werd gezegd dat corrotino een spring hengst was en zijn vader een amerikaanse springkampioen was, ik weet ook dat alle zonen en dochters hele mooie losse en fijne bewegingen hebben.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:08

Wat leuk, Columbus bloed. Columbus is een allrounder, meer springen dan dressuur voor zover ik weet. Ik heb een Columbus x Pion gehad, hele fijne nuchtere werkwillige merrie. Loopt nu onder een jeugdruiter in de springsport. Mijn merrie was wel een kleintje, 1.53cm. Columbus heeft een jaar of 10 in duitsland gedekt, en daarna nog 3 jaar in nederland.

Janelegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:06

Ik ben nieuw hier! En heb ook een corotino merrie. Ze is behoorlijk eigenwijs en retesnel. Maar in de wei of aan de hand altijd aanhankelijk en lief.

Groetjes Jane