na komelingen van de hengst orame

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nienkearagon

na komelingen van de hengst orame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 08:38

hallo wie heef er nakomelingen van de hengst orame
hoe zijn de paarden van jullie ?
plaat er maar een foto

mijn paard is heel braaf maar met rijden heel moeilijk te rijden
heb soms echt problemen om hem te houden is heel heet
en heel bang als je hem wil bestraffen dus dat kan bijna niet
en hij probeert je elke keer uit met iets onder het rijden kan ook zijn omdat die 5 of 6 jaar is dus kan wel daar mee te make hebben

sans6

Re: na komelingen van de hengst orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:43

http://94.100.113.14/1216050001-1216100 ... _ANWP.jpeg

Dit is onze Orame x Ulft.
Wereldpaard, mijn schoonvader (die helemaal niet kán rijden ) gaat er zomers regelmatig me een buitenritje maken. Soms ligt hij ineens tussen de rabarber ofzo, maar dat is dan meestal omdat Vitus schrikt en hij dat niet kan utizitten.

Met springen kán ie wel wat heter worden, hij heeft een hele tijd gehad dat als je m op de sprong aanreed, hij een meter van te voren 180 graden omdraaide, maar inmiddels is dat er wel uit.
Heel eerlijk paard, lief dier, knappe vent. onze favoriet op stal :j

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:01

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:34

Goed gezien Nilan, maar dat topic ligt nu 3 weken stil en was daarvoor (ongemerkt, deze is er tussendoor geglipt) al omhoog gehaald na nog langer stil te hebben gelegen.
Laten we het oude topic dus gebruiken om foto's te kijken en ervaringen te lezen, maar er niet meer in posten en dat hier doen.

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:00

@ Nicole288: Okee, dat is duidelijk. :)

Ik heb zelf ook 'n Oramé afstammeling (zie 't door mij aangehaalde topic ;) en in mijn profiel), hij wordt in mei alweer 9 jaar en in juni is hij 6 jaar in mijn "bezit".
Het is 'n vreselijk lief, sociaal en grappig paard, maar ook dominant en erg sensitief en daardoor soms wat lastig om mee om te gaan. Verder is hij ook bijzonder wendbaar en kan, net als wat sans6 over haar paard schrijft, zo vanuit 't niets 180 graden omdraaien (en dan lig je er "zomaar" naast). :+

@ nienkearagon: Ik denk dat je gewoon erg consequent, maar rechtvaardig moet zijn zodat jouw paard weet waar hij aantoe is en je 'm voor zijn gevoel niet "zomaar" hoeft te bestraffen.
*Edit* Ik zat even in een van topics te kijken; wat bedoel je precies met 't klooien onder 't rijden?

nienkearagon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 18:38

nou enen x wil die niet stil staan gaat die in de achteruit
en anderen x gaat die met de hoofd schudden nou heef die dus uitgevonden ervan door gaan dat zoort dingen hij is zo aan het uitprobeeren denk ik

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:12

Ik heb een handelspaardje gereden van orame. Heel braaf onder het zadel. Makkelijk en braaf te rijden. Was toen nog wel jong 5 jaar, maar liet alles goed en braaf over haar heen komen. Uiteindelijk is ze verkocht als gezinspaardje voor een familie waar meerdere mensen reden.

Dubbelblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:57

Ik heb 2 Orame merries (zie mijn profiel), superleuke paardjes, die van mij zijn wel te klein gebleven dus E-pony's. Ze zijn allebei wel heel verschillend! Qua bouw en karakter :)

Rotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:20

Alanda (ster,Orame x Holland) staat hoog drachtig op stal.We hebben al een Up to Date merrie van haar en dit jaar is Bodinus de vader.
Het is een hele gevoelige merrie met een voorkeur voor vrouwen.Ik heb haar zelf beleerd ,puur op basis van respect en vertrouwen.Een fijner paard heb ik zelden gehad!