Iemand hier een paard van Gangpferdezentrum Aegidienberg?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Iemand hier een paard van Gangpferdezentrum Aegidienberg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 23:43

Zoals de titel al zegt: zijn er mensen hier met een paard van het duitse Gangpferdezentrum Aegidienberg?
Ze hebben best leuke paardjes te koop staan, mooie informatieve filmpjes ook erbij, waarvan je echt al een beetje een idee krijgt van het temperament van het paard.
Ik kijk regelmatig op hun site om me te vergapen aan die mooie snelle Ijslandertjes, Aegidienbergers, Paso's en soms andere gangenpaarden.

Als mijn merrie niet meer te berijden is of naar de andere kant is vertrokken, dan zou ik er toch graag eens een kijkje willen gaan nemen.
Jammer alleen dat ze geen richtprijzen erbij hebben staan. Dat schrikt me dan toch altijd wat af.
Heb altijd het idee dat datgene waar geen prijs bij staat toch veel te duur voor mij is :+ .

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:52

Dit gangenpaardencentrum ken ik niet, wel de filmpjes die op you tube staan met idd leuke paardjes.
Maar ken je Vierhaus al? Ook in Duitsland, trainen, fokken, en hebben leuke kruisingen te koop. (vind ik dan)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:00

Ahhhh, vierhaus! Ik kreeg al een PB met Vierhausen...en ik kon maar niks vinden op google.

Tja tja, ik val toch meer op het ijslandertype. Ben niet zo van de toltende dravers of kruising dravers of Paso's e.d . Hou meer van het type "elegante beertjes" :+

Sonja_vR

Re: Iemand hier een paard van Gangpferdezentrum Aegidienberg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:16

ik heb een donkerbruin vermoeden dat de dieren daar aardig aan de prijs zijn := in duitsland kunnen de prijzen van paarden toch al vaak net wat hoger liggen dan hier...en een bedrijf als aegidienberg is toch best een bedrijf van niveau voor zover ik weet ...

maar dat ze leuke paarden hebben ....absoluut

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:34

Gangpferde Vierhaus fokt ook kruisingen IJslander x paso of ijslander x Rocky mountain of ijslander x draver. Ze hebben daar altijd succes mee en de paarden zijn sterk, taai en goed opgevoed. Dan heb ik het wel over de eigen fokproducten van hen. De prijzen in Duitsland liggen idd veel hoger dan in Nederland. Immers betaal je hier voor een shet hengstje zonder papieren met pas al gauw €500,-. Blijkbaar krijgen ze het ervoor!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:34

misschien eens kijken bij punktur, in polen, die hebben ook echt leuke paardjes staan, en t fijnste is nog wel dat de ijslanders daar gewoonweg met ZOVEEL respect voor mensen worden opgevoed, daar word je blij van!

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:03

O ja, nog een tip: Lucia Risseeuw uit Ruinen heeft misschien ook nog een paar kruisingen Paso x IJslander te koop. Ze heeft een geweldige Paso hengst Amaru (stamboeknaam: Romancero)

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:07

marionblo schreef:
O ja, nog een tip: Lucia Risseeuw uit Ruinen heeft misschien ook nog een paar kruisingen Paso x IJslander te koop. Ze heeft een geweldige Paso hengst Amaru (stamboeknaam: Romancero)

Heeft zij een internet site?

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:47

Nee, maar ik kan je wel haar gegevens pb-en.
Op het gangenpaardenforum staan foto's van oa haar hengst.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:08

Ik kan je Vierhaus ook aanraden.
En als je een veulen zoekt het ik nog een heel leuk valkkleurig hengstje in de aanbieding. moeder ijslander, vader kentucky mountain horse.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:54

Gangpferdezentrum Aegidienberg is het bedrijf van Walter Feldmann. Het is in de jaren '60/'70(?) van de vorige eeuw opgericht door diens vader Walter Feldmann sr., die samen met o.a. Bruno Podlech de basis gelegd heeft voor de gehele ijslandercultuur zoals die er heden ten dage in Duitsland is. De Aegidienberger (oorspronkelijk 5/8 ijslander - 3/8 paso fino en erkend als apart gangenpaardenras sinds 1997) is een bedenksel van Feldmann sr., die in de loop der jaren diverse gangenpaardenrassen in verschillende verhoudingen gekruist heeft om in 1981 uiteindelijk tot deze combinatie te komen, die hij als ideaal ervoer.

Ben overigens bang dat Sonja gelijk heeft:
Sonja_vR schreef:
ik heb een donkerbruin vermoeden dat de dieren daar aardig aan de prijs zijn
Aantal jaar geleden heeft een kennisje van me geïnformeerd naar de prijs van een 'leuk' (maar echt niet bijzonder) ijslanderveulen dat toen via de website te koop werd aangeboden. Moest € 6.000,- kosten. :oo Een veulen van een paar maanden!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 14:02

Woeps, dat is wel heel erg duur!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:53

marionblo schreef:
Nee, maar ik kan je wel haar gegevens pb-en.
Op het gangenpaardenforum staan foto's van oa haar hengst.

Ik ben ook aangemeld bij het gangenpaardenforum! Dan weet ik wie het is. De hengst is idd prachtig!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:55

Tinka schreef:
Ik kan je Vierhaus ook aanraden.
En als je een veulen zoekt het ik nog een heel leuk valkkleurig hengstje in de aanbieding. moeder ijslander, vader kentucky mountain horse.

Heb je foto's van dit hengstje??

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:05

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:15

Is Muck zijn broer joh!? Grappig! Heb ruim een jaar naar Whoopi en Muck zitten kwijlen op de site. Toen dacht ik inmiddels voorzien te zijn van een gangenpaard. Helaas liep het anders. Nu gaan we rustig aan weer op zoek naar iets wat bij ons past. Maar dan wel pas als onze dochters uit de pony gegroeid zijn......hahahaha. Duncan is een hele geschikte naam voor dit bijzondere paard. Hij gaat iemand heel erg blij maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:08

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:58

is Duitsland zo duur joh, ik zou juist andersom verwachten aangezien gangenpaarden daar toch beter bekend zijn dan bij ons. Ik heb ook vaak zitten kwijlen bij de site van Aegidiënberg, maar ben totaal onverwacht verliefd geworden op een IJsje dat op amper een uurtje rijden stond. :+:

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 21:31

Juliette86 schreef:
http://www.schlossnienover.com/home
fokken ijslander, paso, MM en Aegidienberg. Zitten in de Eifel Duitsland.

O waauw, dat ziet er mooi uit daar! Valt me op dat er weer geen prijzen bij staan, zal ook wel heel duur zijn daar :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:39

Isabonny schreef:
Juliette86 schreef:

O waauw, dat ziet er mooi uit daar! Valt me op dat er weer geen prijzen bij staan, zal ook wel heel duur zijn daar :P .

Waanzinnig mooi! Ben er voorjaar 2010 een weekendje geweest. Prijzen vallen volgens mij wel mee (vergeleken met wat ik hier voorbij zie komen). Zij is btw gewoon nederlandse dus dat scheelt weer :D . Ik weet trouwens wel vrij zeker dat de site niet helemaal up to date is en dat ze in werkelijkheid veel meer dieren te koop heeft staan.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:34

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:04

Juliette86 schreef:

Zitten al even niet meer in de Eifel :P Zitten in Bodenfelde sinds een paar jaar ;)
Heb hier stage gelopen en érg leuke mensen! Ik zou er zeker op vertrouwen mijn paard daar te laten of een paard te kopen. Ze kijkt ook heel goed naar de combinatie enzo! Dus misschien wel een leuk weekendje weg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:24

BleikjA schreef:
Juliette86 schreef:

Zitten al even niet meer in de Eifel :P Zitten in Bodenfelde sinds een paar jaar ;)
Heb hier stage gelopen en érg leuke mensen! Ik zou er zeker op vertrouwen mijn paard daar te laten of een paard te kopen. Ze kijkt ook heel goed naar de combinatie enzo! Dus misschien wel een leuk weekendje weg :D

Oeps, meende dat ze nog net onder de Eifel viellen maar zitten dan nu buiten dit gebied. Mirëille heeft inderdaad voordat ze naar dit kasteeltje ging in de eifel het bedrijf gehad.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:30

Zo heb ik het nog nooit opgevat dat het nog Eifel kon zijn :P Maar misschien is het wel zo nu je het zegt! Ze vertelden mij verhalen over vroeger in de Eifel dus had eigenlijk aangenomen dat ze nu niet meer in de Eifel meer zaten :P haha (ben erg slecht in topografie)