problemen met papieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patriciah

problemen met papieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 00:21

Ik ben sinds juli 2010 in het bezit van een arabische merrie.
Ik heb bij haar aankoop niks meegekregen aangezien ze langs verschillende handelaren is gegaan.
Bij controle van de chip heb ik de nummer gekregen van de dierenarts en ben ik op zoek gegaan.
Haar officiele naam en stamboom is mij nu bekend.
Nu had ik het AVS gemaild om duplicaat papieren te verkrijgen en dit kan mits schriftelijke toestemming van de persoon waar ze laatst op geregistreerd staat. Nu heb ik die persoon via google opgespoord maar deze is nu woonachtig in Duitsland en heeft blijkbaar alle papieren in zijn bezit omdat de toenmalige koper schuld bij hem had.
Nu wil hij mij die papieren verkopen voor 450 euro.
Wat moet ik nu doen? Moet ik dit riskeren of moet ik dit melden aan het AVS?
Meld ik het heb ik dan kans dat ik de papieren niet kan verkrijgen omdat hij geen toestemming geeft?
Doe ik het via hem is het dan niet gevaarlijk dat ik mijn geld kwijt ben?
Wie geeft mij raad aub....

Sigrid72

Re: problemen met papieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:32

Kijk, je kocht een paard zonder papieren, en dat zal zich weerspiegelt hebben in de prijs (lager). De eigenaar van de papieren mag vragen wat hij wil - met een merrie met goede papieren stijgt je paard ook in waarde.

Leg op geschrift vast dat de eigenaar de papieren aan je verkoopt voor 450 EUR. Specifieer dat het om zowel het paspoort als het stamboekpapier gaat. Zet er bv in dat de eigenaar de papieren aan het AVS verzend, welke vervolgens pas aan je mogen vrijgeven als je bewijs bijbrengt dat je de 450 EUR aan de eigenaar hebt betaald (via bankuittreksel). Op deze manier ben je zeker dat de papieren nadien bij jou belanden.

Maar opgelet : ik zie dat je in België woont... je zal nog een fikse som moeten betalen om de merrie op belgische papieren overgeschreven te krijgen, nodig als je met de merrie wil gaan fokken of op shwos wil uitbrengen.