Onse shetlander krijgt een veulen. Waar moet ik op letten en hoe weet je wanneer het komt. Moeten we de pony in de gate houden in april want we weten de datum niet. Hoop dat jullie nog nuttige tips heb voor mij
BaileyMix
Geplaatst: 21-02-11 19:58
Tja.
Als ze gaat kegelen komt het veu;en waarschijnlijk binnen 24 uur. Of je in April op met letten weet ik niet. Als ze vorig jaar mei gedekt is hoeft dat niet nee, maar is ze nu net gedekt.. Ik zou er sowieso maar eens een DA bijhalen voor de datum?
nienkearagon
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-11 21:15
dierenarts ging voelen en toen voelde die iets trappen en wij weten waneer die gedenkt is dus moet dan in april veulen krijgen
Laatst bijgewerkt door nienkearagon op 21-02-11 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
AGarcia
Geplaatst: 21-02-11 21:17
nienkearagon schreef:
Hij krijg in april een veulen dierenarts is geweest en die kon zien zonder wat te doen dat die drachtig is
Zeer logisch, een hij..
Als de dierenarts zonder iets te doen kon zien dat ze in april een veulen krijgt, heeft de DA de dekpapieren gezien, of het veulen schopte, of de merrie krijgt uier en krijgt dan naar mijn gedachtes in maart het veulen
nou we weten waneer die gedekt is en de dierenarts kwam voor de enting en ging gewoon voelen en op dat moment voelde die iets bewegen dus toen zij die dat het heel grote kans is dat die een veulen krijg in een paar weken tijd is die echt dik geworden nou mag je hem ook niet aan de buik zitten vind die niet goed dus
Gem
Geplaatst: 22-02-11 00:28
Ik raad je aan je eens te gaan inlezen in de Bokt-Wiki en de vele topics die hier al over gaan
de dierenarts denkt dat je pony drachtig is? lijkt me verstandig om haar eens goed te laten onderzoeken. en als je de dekdatum weet,dan weet je ook de uitgerekende datum.
mijn nuttige tip: vraag alsjeblieft begeleiding van iemand die er verstand van heeft
(en misschien een beetje proberen op je manier van typen en spelling te letten,leest veel prettiger)