smeetjoew schreef:De F-jes zijn de eerste nakomelingen van BW toch? Dus er valt nog niet zo heel veel te zeggen over wat BW vererft. Daarnaast vind ik het zonde dat ze het dekgeld zo hoog hebben gemaakt. Relatief gezien heeft hij nog niet zoveel gepresteerd; zowel in sport als fokkerij. En dan ook nog 2x OC. Maargoed, da's weer bijzaak.
Denk dat Voice heel mooi zou kunnen passen bij jouw merrie. Buitendat ook een commerciele keuze, kan nooit verkeerd zijn. Heb al een aantal hele gave Voice nakomelingen gezien. Soms wat lang achterbeen, maar hebben allen een heel prettig karakter en kunnen goed bewegen. Lichtvoetig en met souplesse.
Ik vraag me bij Westenwind af of hij genoeg bloed voert. Hij komt wel uit een ontzettend mooie moederlijn. Maar vraag me af of je icm jouw merrie genoeg ras krijgt in het veulen.
Bedankt voor je inbreng!
BW is inmiddels al van mijn lijstje.
karinna schreef:Zou United niet aan al je 'voors' tegemoet komen; hoogbenig, super karakters en een sterke draf?
Heb je een link van je merrie naar paardenfokken.nl?
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=117501
chinou schreef:Rozanne schreef:Ik ook graag ervaringen horen over mensen die een eerste veulen hebben gefokt op 8 jarige leeftijd of ouder.
Mijn merrie was 11 jaar toen zij haar eerste veulen kreeg en ze heeft vorig jaar haar 2e veulen gekregen. Normale dracht gehad en geen problemen bij de bevallingen. Ze is nu dus 15 en wordt dit jaar opnieuw gedekt.
Onze pony werd voor het eerst moeder toen ze 17 jaar was en nog een keer op 22 jarige leeftijd. Drachtig geworden allebei de keren in 1x dekken en hele makkelijke bevallingen.
Pony en paard zijn beide wel in goede conditie zowel voor, tijdens als na de dracht.
Fijn om te horen!