hallo hoe groot moet een stal zijn voor shetlander die een veulen krijg? wij hebben altijd 2 shetlanders in de stal staan kunnen ze bij elkaar blijfen staaan of moeten ze apart
Ik zou tijdens de bevalling de andere shet wel weghalen, en verder zou ik haar niet nog eens in een andere stal zetten. Als de stal groot genoeg is voor 2 shetten, moet er ook wel 1 in kunnen bevallen.
Ze kunnen wel samen blijven maar dan moet je wel zorgen dat ze veel ruimte hebben dus met een uitloop ofzo. Als je een box van bv 3x3 hebt zou ik de andere shet even apart zetten, liefst zo dicht mogelijk erbij omdat ze aan elkaar gewend zijn. Als de box groot genoeg was voor 2 kan er ook één in bevallen, net wat kleinvosje ook zegt. Bovendien geeft wisselen van stal weer extra stress, ik weet niet hoever ze heen is? Maar probeer in de laatste paar weken zo min mogelijk te veranderen.
Gem
Geplaatst: 21-02-11 14:01
Ik zou (als ze pas in april uitgerekend zijn) ze lekker in het land laten bevallen . Mocht dat niet kunnen en de stal is groot genoeg, zou je er misschien een halfhoog tussenschotje kunnen plaatsen. Wel veilig, toch gezellig.
nienkearagon
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-11 17:53
we hebben al; een oplosing de shet blijf in de stal staan waar die nou staat en buiten maken we een stal erbij met een dak erop dus heef die anderen shet ook de ruimte en ze horen elkaar dus