Numero Uno

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

robertjong

Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 18:51

Wie laat zijn merrie dit jaar dekken door numero uno of heeft ervaringen met numero uno nakomelingen
in de sport?

dots83

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:10

Hey Robert, ik overweeg ook NU voor mn merrie maar twijfel nog. Heb 1 x een verkocht voor een klant, was iets apart in de omgang, veel vermogen maar hield wel wat vast in de rug op de sprong. In de sport is het natuurlijk al bewezen, ik heb er nog nooit een op concours gereden dus wat dat betreft kan ik er niets over zeggen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:11

EHK -> FB

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:46

Waar twijfel je nog aan dan? Welke merrie wil met numero uno dekken? Mijn merrie is nu dragend van Ramiro, wij gaan of terug naar numero uno of opnieuw ramiro.

dots83 schreef:
Hey Robert, ik overweeg ook NU voor mn merrie maar twijfel nog. Heb 1 x een verkocht voor een klant, was iets apart in de omgang, veel vermogen maar hield wel wat vast in de rug op de sprong. In de sport is het natuurlijk al bewezen, ik heb er nog nooit een op concours gereden dus wat dat betreft kan ik er niets over zeggen.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:53

Ik wist dat je vorig jaar ging dekken met Ramiro, je verwacht onderhand een veulen zeker??
Ik heb een Lord z x Gondelier, uit lijn van Lupicor..mn merrie kan niet van huis, dus kwaliteit sperma moet goed zijn en dat schijnt bij hem tegen te vallen

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 22:32

ja nog vier weken en dan verwachten wij ons ramiro veulen. Waarom volg je jouw merrie niet volgens het diepvries protocol en rij direct naar Horn en vervolgens weer naar huis? Is de merrie dragend zoja wanneer is ze uitgerekend?

Hoe later je in het seizoen komt des te drukker de hengst het heeft en hoe meer merries er moeten worden bediend

dots83 schreef:
Ik wist dat je vorig jaar ging dekken met Ramiro, je verwacht onderhand een veulen zeker??
Ik heb een Lord z x Gondelier, uit lijn van Lupicor..mn merrie kan niet van huis, dus kwaliteit sperma moet goed zijn en dat schijnt bij hem tegen te vallen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:35

Ik heb enkele Numero Uno nakomelingen zien opgroeien van begin tot verkoop (veulenveiling).
Prachtige veulens, goed karakter en hebben zich allemaal bewezen in de sport/fok.

Vind het een hengst die enorm gaaf nageslacht geeft. :)

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:37

mn merrie kan niet tegen reizen, krijgt ze zo veel stress dat ze de vrucht verwerpt, dus ze moet thuis en ik zit vast aan vers. Is nu drachtig van Flamenco de Semilly, over 9 weken is ze aan de datum.Spannend je Ramiro veulen! :D hopen op een merrie???

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:40

Neem anders eens contact op met de wiemselbach wat de mogelijkheden zijn. Heb mijn merrie twee jaar terug ook thuis laten insemineren door een andere hengstenhouder met diepvries van de wiemselbach. Ging prima! Was alleen niet van Uno. Merrie was in 1 keer drachtig. Leverden toen heel mooi de rietjes in een kannetje stikstof.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:58

Ik heb veel fijne paarden gereden van Numero Uno. Vaak mooie paarden die erg voorzichtig zijn op de sprong. Vaak wel erg kijkerige paarden. Ik zou hem niet op een bang-achtige merrie gebruiken.

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 23:33

super tevreden over ons numero uno merrieveulen, emymolga vdh, zie youtube. Ik had echt het waauw gevoel bij dit veulen! Afhankelijk van ons ramiro veulen zal de keuze eenvoudig te maken zijn.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:38

Dwyne schreef:
Neem anders eens contact op met de wiemselbach wat de mogelijkheden zijn. Heb mijn merrie twee jaar terug ook thuis laten insemineren door een andere hengstenhouder met diepvries van de wiemselbach. Ging prima! Was alleen niet van Uno. Merrie was in 1 keer drachtig. Leverden toen heel mooi de rietjes in een kannetje stikstof.

Het insemineren is het grote probleem nog niet, alleen de begeleiding van de dierenarts, die woont 3 kwartier verderop

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:53

Mwhahahahha wat een grappig filmpje, wat een leuk beest! Eerst die pirouette en dan denkz e ook nog dat ze kan breakedancen ofzo! :P Leuk

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 20:56

waar woon je dan wel niet?

dots83 schreef:
Dwyne schreef:

Het insemineren is het grote probleem nog niet, alleen de begeleiding van de dierenarts, die woont 3 kwartier verderop

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:48

in de klei ;)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:52

Ik heb een erg mooie nakomeling van Van Gogh zoon van Numero Uno, erg mooi maar ook best groot
veulen. Ze was dit jaar kampioen bij de rijpaardveulens en ze heeft tot nu toe een erg fijn karakter.!
Moeders is Concetto (afstammeling van Contendro)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:13

er is hier toch al een topic over??? misschien is daar wel meer info te vinden?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:07

Dat topic is verhuisd naar HK

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:57

SKOENIE! Jij hebt vast wel ervaring met Numero Uno nakomelingen! Nou wat zeg je dr van? :P

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:22

Op stal hebben wij er 1 gehad. Super springen, mooi aan de maat. Klapte altijd boven in. Totdat hij naar vreemd terrein moest. In het parcour sprong hij niks. Heeft 2 jaar geduurd voordat hij wat ging doen. Uiteindelijk is hij Z geworden. Hij heeft erg lang in de opfok gestaan en te laat "handmak en mensmak" gemaakt en wou slecht springen als hij bij de andere paarden weg moest. Thuis sprong hij geweldig en op het losspring terein. 1.50 m of het niks was. Jammer dat de mentaliteit niet het zelfde was op concours of als hij weg moest bij de andere paarden. Helaas heeft hij een hoefblesure opgelopen en is hij verkocht voor de recreatie.

annibl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:07

Heb vorig jaar gedekt met Numero Uno, helaas niet drachtig (4 pogingen)
De merrie werd thuis geinsimineerd met vers sperma, sperma was matig van kwaliteit
Twijfel om nu terug te proberen, iemand reeds met Numero Uno gedekt dit jaar ?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:31

heb vaker gehoord dat het sperma slecht is idd.....