Exterieur van mn hengst? Plussen en minnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Exterieur van mn hengst? Plussen en minnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 21:57

Om nog eea te kunnen verbeteren voor de show eind april én uit pure nieuwsgierigheid zou ik het heel fijn vinden als een (of meer natuurlijk) van de Welsh kenners hier eens een blik zou willen werpen op mijn jonge hengst...
Wat zijn zn sterke punten? Wat zijn zn zwakke punten? Hoe laat ik zijn sterke punten beter uitkomen en hoe verdoezel ik zn zwakke punten een beetje?
Hoewel ik erg mn best doe om zo veel mogelijk kennis te vergaren ben ik toch nog steeds maar een leek en ik zou het enorm fijn vinden als jullie je kennis met me willen delen :)

Freedom Peter Pan
2009
V; Freedom Marijes Giant
M; Freedom Robin's Pascha
MV; Pentyrch Viking
VV; Lange Voren Caruso

Helaas is de beste standfoto die ik van hem heb een beetje wazig...
Afbeelding
Afbeelding
Beroerde foto, maar hier staat zn hoofd iig goed op...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KGBE6AC7.jpg

Excuus voor mijn vrij beroerde fotokunsten, hoop dat er alsnog voldoende uit te halen valt :j
Overigens heeft hij in ieder geval een enorm goed karakter, dus dat heeft hij alvast mee :)

Alvast zeer veel dank voor jullie meningen over mijn poown!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 18-02-11 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's ter illustratie. Derde in link geplaatst.

regtur

Re: Exterieur van mn hengst? Plussen en minnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:12

Bij stal Freedom fokken ze doorgaans goede ponies. Ik denk dat je deze jonge hengst ook zo kunt bestempelen. Correct, mooie hals/front. Mocht meer bot hebben. Verder is er vanaf deze foto's slecht een oordeel te vellen, als dat al mogelijk is van een foto.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 22:15

Een foto is idd nooit zo goed als t origineel zien zeg maar :)

Wat bedoel je precies met meer bot?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:27

dat hij wat grover mocht in het beenwerk,voor een hengst lijkt hij op deze foto,s vrij fijn in het been te zijn..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 00:14

Beenwerk mag idd wat grover, maar aan dat minpuntje kun je weinig gaan veranderen ;). Ik vind hem enorm bijgetrokken qua conditie tov vorig jaar. Hals en schouder blijf ik erg mooi vinden. Mooi wat lengte in de rug en ook de achterhand vind ik netjes.
Benieuwd hoe hij het straks gaat doen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 13:52

Hij was vorig jaar idd errug schraal als ik er zo op terugkijk... Gek eigenlijk, want t land was dan wel de moeite niet waard maar hij had evengoed onbeperkt hooi en hij stond ook de hele dag heerlijk daaraan te plukken.
Wat verandering van stal + ander voer dan al niet kunnen doen! Hij staat nu ook de hele dag te spelen met een andere (grotere) jonge hengst dus zit al een stuk beter in zn bespiering ook :j

Bedankt iig! Ben ook heeel erg benieuwd! :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:38

Hij moet nog uitzwaren, hij toont nog erg jeugdig, maar de basis is er. Ik vind hem wel wat steil in de benen. Hij heeft een mooie hals, maar is wel wat strak in de rug.