Die van is ook heel werkwillig en gaat echt voor je door het vuur. Het springen gaat super, nu een paar keer gedaan en ze springt ook heel soepen met 2 hoeven in de neus er overheen. Controle met springen is bij die van mij ook super te bepalen maar met buitenrit heeft ze nog wel eens van galop en heel hard, en als je haar dan tegen houd dan geeft ze wel even een bokje dat ze er niet mee eens is. Maar ze is niet gemeen en probeert je er echt niet moedwillig af te krijgen. En ze is gewoon heeeel eenkennig en weet wie ze wel of niet aardig vind. En ze is niet de makkelijkste in omgang voor anderen.
Maar ze heeft ook wel een verleden. Bijna 3 jaar bij haar moeder gestaan, verder niks mee gedaan niet bij andere paarden gestaan. Toen ik haar kocht kon ze niet eens meelopen aan het halster, naja voor het eerst bij haar moeder weg dus een verlatingsangst ontwikkeld. Het inrijden/doorrijden was een heel moeilijk proces bij haar. Had begeleiding van iemand die zeer veel ervaring heeft met probleempaarden maar ook zij had haar twijfels. Maar alles is uiteindelijk nog goed gekomen.
Is nu het beste paard wat ik me kan wensen.