paard verkopen, fiscus?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

teatske123

paard verkopen, fiscus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 20:43

Hoi,

Ik ben al langer lid op bokt, maar plaats dit bericht voor de zekerheid onder een pseudoniem.

Ik heb net mijn paard verkocht en zit nu met cash geld die ik niet op mijn spaarrekening durf te zetten, zodat de fiscus ervandoor kan gaan met meer dan de helft.........
Weet iemand van jullie hoe dat zit? Hoeveel kan ik, als particulier, op mijn spaarrekening zetten? Ik weet dat ik maximaal 2000 euro per jaar mag ontvangen als gift van bijv. mijn vader.
Het vreemde is dat je niet een "bewijs" krijgt van overdracht. Wij hebben alleen een handtekening op het papier gezet, zodat de nieuwe eigenaar het paard kan overschrijven op zijn naam.

ik ben erg benieuwd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:44

Je mag niet zomaar een SA aanmaken, zonder toestemming/akkoord bevinding van de mod's :)

Amaretto27

Re: paard verkopen, fiscus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:46

Had je dat niet beter van te voren even kunnen uitzoeken?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:48

Denk dat het nog geeneens opvalt als je het op je spaarrekening zet. Anders in een oude kous stoppen.

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:51

Heb je het paard verkocht alszijnde particulier of verkoop je vaker paarden?

Je hoeft enkel belasting uit werk en woning te betalen als er een bron van inkomen is. Eenmalig een paard voor een mooi bedrag verkopen is geen bron van inkomen. Doe je dit nu vaker dan kan er wel sprake zijn van een bron. Let wel, je kunt de kosten dan ook aftrekken.

Over box 3 hoef je pas belasting te betalen als je meer dan +- 20.000 op je rekening hebt staan.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:52

Bij transacties van 10.000 euro en hoger gaat er geloof ik altijd een bericht vanuit de bank naar de belasting. Dit hoeft dan nog geen prob te zijn. is puur een regel de zwartgeld eerder zichtbaar moet maken

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:52

Een schaduwaccount aanmaken zonder medeweten van de moderators is idd niet de bedoeling, dit topic krijgt daarom een slotje.