Nakomelingen van de hengst Ol Metta

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

urobi

Nakomelingen van de hengst Ol Metta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 18:13

zijn er toevallig nog meer mensen met een nakomeling van de hengst Ol Metta.
Wij hebben zelf een 3 jarige ol Metta x Voltaire x Zeus.
Ze heeft toen ze een dag oud was haar moeder verloren en heeft toen drie maanden bij een pleegmoeder gestaan.Aangezien ze als veulen al heel groot was en haar pleegmoeder een haflinger was heeft ze maar drie maanden gezogen bij de merrie.(ik hoop dat ik daarvan nog een foto kan vinden)
Het is een heel groot paard ze meet nu 1,75m ze is wel mooi gebouwd ze is absoluut niet grof.
We zijn net een aantal weken begonnen met longeerwerk aangezien ze slap is en we toch wel heel graag met haar naar de merriekeuring willen. In de omgang is het de rust zelf gebeurd het vandaag niet dan wel morgen.Ik ben benieuwd hoe andere ol Metta nakomelingen zijn.
Foto's volgen nog

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 19:52

bij deze een foto van toen ze net een paar dagen oud was. Samen met haar pleegmoeder voor het eerst naar buiten.
Afbeelding

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:43

Wat naar te lezen dat haar moeder overleden is. Ziet er wel goed uit op de foto. Heb je ook foto's van hoe ze nu is? Ik denk niet dat er heel veel nakomelingen zijn van deze hengst. Hij heeft in NL niet veel kansen gekregen.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 09:41

nee klopt wat ik begreep was dat hij het in Duitsland heel goed doet in de sport.
Hopen maar dat hij op latere leeftijd op gaat vallen.Toen wij de merrie kochten was ze al dragend van Ol Metta, zou mijn keus zelf niet geweest zijn maar het ging ons toen om de merrie zelf.
Ik moet zeggen we zijn de nu inmiddels driejarige aan het longeren voor de keuring en laten haar ook al wat kleine sprongetjes maken en ik moet zeggen dat ziet er veel belovend uit.
Er zijn wel meer hengsten die geen kans hebben gekregen maar dat achteraf de nakomelingen wel heel goed zijn.Ik heb nog geen foto's maar hoop er binnenkort wat op te kunnen zetten.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:53

urobi schreef:
nee klopt wat ik begreep was dat hij het in Duitsland heel goed doet in de sport.
Hopen maar dat hij op latere leeftijd op gaat vallen.Toen wij de merrie kochten was ze al dragend van Ol Metta, zou mijn keus zelf niet geweest zijn maar het ging ons toen om de merrie zelf.
Ik moet zeggen we zijn de nu inmiddels driejarige aan het longeren voor de keuring en laten haar ook al wat kleine sprongetjes maken en ik moet zeggen dat ziet er veel belovend uit.
Er zijn wel meer hengsten die geen kans hebben gekregen maar dat achteraf de nakomelingen wel heel goed zijn.Ik heb nog geen foto's maar hoop er binnenkort wat op te kunnen zetten.

Ja, grappig is dat. Ik zie en hoor dat wel vaker. Mensen kopen een drachtige merrie die drachtig is van een hengst die zij zelf niet zo snel gekozen hadden en toch komt er een heel best veulen uit. Ol Metta is een hengst met veel potentie. Ik denk dat hij weinig gebruikt is door zijn Franse exterieur. Hij is niet zo modern als de NL fokkers dat zouden willen. En een laatbloeier maar ik denk dat hij het erg goed zal gaan doen. Hij heeft tijd nodig. Oké, ik wist niet dat hij in Duitsland stond. Ben benieuwd naar de foto's van je merrie.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:32

Ik ken ook een Ol Metta. Minstens 1.75, 3 jaar ook. Heel nuchter karakter, heel fijn bewegen (bijna dressuurpaard) en een nette sprong. Onder het zadel ook heel makkelijk.