[TI] karakter van nakomelingen O'Malley

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ansje325

karakter van nakomelingen O'Malley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 23:12

Madelief, mijn tinker merrie, krijgt over 2 maanden een veulentje van O'Malley.

Wie heeft er een nakomeling van O'Malley en kan me wat over het karakter vertellen?

Madelief is echt 1000% bomproof, en ik hoop natuurlijk ook op zo'n veulentje........

Caily

Re: karakter van nakomelingen O'Malley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 02:36

Ik heb er hier een staan, een ruin, maar heeft zelf ook nakomenlijk, voornamelijk in eigendom van stalnijmegen@bokt. Thigor is 200%, eeh 2000% bomproof. Verkeersmak maken, wat is dat? Eerste buitenritje (5 mnd onder het zadel) in de schermering, harde wind, onder de vlaggenmast gestaan, op een smalle landweg moeten uitwijken voor twee tractoren met laadbak, natuurlijk met grote koplampen, Thigor leek ze niet eens te zien. Met deze wind is het enige probleem dat ik hem rij op stem, ik stapte even af omdat we langs grote pakken hooi moesten die lagen te wapperen. Thigor keek, dus ik wou hem even laten zien dat het niet eng was, tja, jammer voor mij, eng was het niet, vooral heel erg lekker, dus tanden erin :Y)

Verder is hij zo ontzettend lief en sociaal, ongelooflijk, dominant binnen de kudde maar wel lief naar alles om zich heen, het veulen krijgt lang niet zo hard op zn sodemieter als de volwassen paarden...

Enige waar Thigor last van heeft, het kan hem niks schelen als ik druk geef oid, terugrijden met mn teugels hoef ik niet te proberen, dat red ik niet. Been geven reageert hij prima op, maar alleen omdat hij wil lopen, als hij niet wil doet hij het niet meer :Y). Maar dat is zelden het geval. Ik ben geen bakrijder, en Thigor sinds hij de heide kent ook niet meer, dus dat doen we niet meer, maar hij kan het wel, galop heeft hij altijd makkelijk gedaan, beiden kanten aanspringen aan de longeerlijn, geen probleem. En ook springen schijnt hij zijn hoef niet voor om te draaien, tenminste, omheiningen moeten niet te laag zijn.

Kortom, een erg leuk, lief, maar ook ondeugend paardje, super! Uiterlijk is ook niet mis, hij heeft genoeg sok, al vind ik de krulletjes niet zo leuk. Manen had hij tot op zn schouder, helaas gesneuveld in zijn wilde tijd, staart is vrij gemiddels voor een Tinker, al houdt hij hem wel erg netjes schoon :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:06

Ik heb een O`Malley gefokt (meer dan 1 zelfs, maar 1 heb ik lang gehouden) en dat was Dipsy.
Geboren in 2004, en met recht een grote knuffel. Inrijden was opstappen en het bos in, springen vond ze leuk en dressuren ging wel Voor de verkoop in de B gereden en volgens mij elke wedstrijd een winstpunt. Haar nieuwe baas is ook helemaal weg van haar. Op mijn site heb ik wel foto`s van haar staan (Dipsy heet ze dus)
www.abbytales.nl
(Elmo en Gwenn (Gwenn is van bokker Pellie nu) zijn ook van O`Malley)

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 14:25

nou, klinkt goed allemaal. Ik wil het veulen graag houden ongeacht of het een merrie of hengst wordt. Kleur maakt ook niet uit, als hij/zij maar hetzelfde karakter heeft als Madelief!

Over 2 maandjes weet ik het!!!!!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:55

O'Malley's zijn leuk! Het zijn net grote babies, met een lief klein hartje.. Leuk speels (alles moet even in de mond genomen worden, eetbaar of niet) maar zit geen kwaad in. Heb afgelopen jaar een O'Malley merrie ingereden (van Riona @ Bokt) en dat was echt een grote komiek. Supercool karakter, nergens bang voor.

Heb zelf ook een nakomeling van O'Malley (van moeders kant) en die heeft ook wel wat van zijn karakter weg. Echt een koele kikker al met zijn 1,5 jaar!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:20

Hier woont Gwenn, en idd een ondernemende merrie. Erg nieuwsgierig, werkwillig en dat onderzoeken met de mond herken ik zeker :J Gwenn wordt in mei 4 jaar en als ze eenmaal iets kent vindt ze het niet eng meer. Zadel de eerste keer op haar rug merkte ze volgens mij niet eens, no problemo. Ze is lief in de omgang maar staat ook haar mannetje als het moet.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:32

Heb vorig jaar een dochter van O'Malley mogen rijden omdat ze nog wat extreem groen was. Heeft me een stuk kraakbeen in mijn knie en mijn voorste kruisband gekost (iets met stuiteren bij opstappen, weer 'afstappen' om opnieuw te beginnen en een hele harde krak).
Ondanks die extreme dikke knie, heel veel pijn en gebrek aan buiging gaf ze me genoeg vertrouwen om alsnog op te stappen en zowel in de bak als op de weg met haar aan de gang te gaan. Een week later reed ze mee met de georganiseerde buitenritten. Zegt genoeg vermoed ik ;)

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 00:45

het worden nog 2 lange maanden, ik word steeds nieuwsgieriger naar wat er gaat komen!!!!

Ben vandaag nog even heerlijk buiten wezen rijden met Madelief, zonder zadel en lange teugel. Ik ben ervan overtuigd dat er (nog) geen tweede Madelief is :D , dus hopelijk over 2 maanden wel :D :D :D

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:05

Ik heb een O Malley kind gehad!
Stuk voor stuk vind ik dat ze een kenbare uitstraling hebben! de meeste o malleys herken je zo!

Het zijn idd net gorte babies...een beetje lomp maar wel heel knuffelbaar!
Die baby heb ik verkocht aan mijn broer en zijn vriendin en zie hem nu weer iedere dag...tis af en to enet een clown...

Zelf heb ik nog een kleinkind van O Malley...een 3 jarige hengst Paradiso,(vader Silas) Het zelfde geweldige knuffelbare karakter en onwijs fijn om mee te werken voorzover we dat al gedaan hebben!
Een heel goedaardig karakter!

Omdat er eigenlijk al tevele o malley bloed in ned is zou ik er persoonlijk niet meer mee fokken als het veulen voor de verkoop zou zijn...
maar zou ik gaan fokken om er zelf een te houden zou ik het qua karakter niet laten!

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 12:33

het veulentje is ook niet voor de verkoop. Als hij of zij een lief karakter heeft, blijft t lekker bij ons!

En er lopen idd al best veel jonge O'Malleys rond, maar dat heb je met zoveel hengsten. Zodra er een leuke hengst is, willen veel mensen daar een veulentje van.

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:56

ook bij mij is een kleintje van O'Malley geboren en opgegroeid, nou ja klein! met zijn 1.75 is hij met recht een flinke knul.
Hij is net een rode kater, bloed lief en erg ondeugend. Ook bijzonder slim. Hij weet erg goed hoe hij de halster van een van de anderen af moet doen, de handvat van de stroom draad tussen de tanden kan nemen en trekken ( ja kapot dus) en leert onmogelijk snel. Hij werkt heel graag en is compleet bom proof. Verder is hij niet vies van een spelletje, en neemt hij je graag in de maling.
al met al een schitterend paard.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:00

gypsygiants schreef:
ook bij mij is een kleintje van O'Malley geboren en opgegroeid, nou ja klein! met zijn 1.75 is hij met recht een flinke knul.
Hij is net een rode kater, bloed lief en erg ondeugend. Ook bijzonder slim. Hij weet erg goed hoe hij de halster van een van de anderen af moet doen, de handvat van de stroom draad tussen de tanden kan nemen en trekken ( ja kapot dus) en leert onmogelijk snel. Hij werkt heel graag en is compleet bom proof. Verder is hij niet vies van een spelletje, en neemt hij je graag in de maling.
al met al een schitterend paard.

echt zo herkenbaar!!!! het zijn net clowns!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:09

Hier ook heel herkenbaar.

Maare, 1m75? Hoe groot was moeders?

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:44

moeders was een shire.
1.83

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:41

Zoals Schimpje al vertelde heb ik ook een O Malley. Ze is verschrikkelijk lief ondeugend lomp alles wat er al is verteld maar wat een plezier heb ik met haar. Nadeel ze is een beetje groot geworden heeft de 1.70cm allang gehaald. en hoofdstel/halster is een probleem om zo te kopen (of je krijgt shire/belgen halster) heb nu hoofdstel laten vergroten en nu past het. Maar met rijden is ze super braaf. Dekje er op zadel er op schimpje wilde gaan hangen maar is gelijk op gestapt en klaar niets aan de hand. Na 3x onder het zadel is ze met haar een klein buitenritje gaan maken en zo rustig en niets aan de hand.

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 08:49

Ben ook wel benieuwd hoe groot ons veulen dan gaat worden. Moeder is 1.63

Nog 7 weekjes................... *\o/*

avg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:15

Schimpje schreef:
O'Malley's zijn leuk! Het zijn net grote babies, met een lief klein hartje.. Leuk speels (alles moet even in de mond genomen worden, eetbaar of niet) maar zit geen kwaad in. Heb afgelopen jaar een O'Malley merrie ingereden (van Riona @ Bokt) en dat was echt een grote komiek. Supercool karakter, nergens bang voor.

Precies zo zou ik mijn o'malley beschrijven!

Alleen is die bang voor rennende koeien. (paar jaar terug ook nog als ze stil stonden) Vrachtwagens enzo deren hem niks...zolang hij met z'n koppie er naartoe staat.

BFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:53

Wij hebben een dochter van Thigor, die nu 3 jaar oud is: Gipsy's Sunrise.
Zij is super lief en nieuwsgierig, maar nu reeds 1,50m hoog (ik denk zij zoals zo groot zal worden als O'Malley). Vorige beschrijvingen geschikte perfect, maar zij is helemaal niet dominant. De "kleine" 2 jaarige Ayerlin of Finlaystables (van aricia@bokt), is duidelijk dominanter en schikt de groote Sunny over het paddock.
BTW Sunny heeft een uitstekende draf.

Boris

P.S.: Hier is zijn twee recente beelder van haar
Afbeelding

Als u kunt zien zij ook is bomproof, geen problem met wind, fladdernde banden, tarpaulin of groote ballen.
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 01:14

Wat leuk een Thigorkind. Ik zou zeggen, als het de talenten van paps heeft, verhoog je omheiningen en leidt haar op tot springpaard. Thigor haalt de 1m40 nog wel (omheining van bak, geen foto's van dus helaas).

Verder herkende ik meteen ze oogopslag, jemig, die is gewoon gekopieerd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:10

wauw wat een prachtige merrie!! <3

maar 3 jaar en 1.50 wordt geen 1.64 meer toch? :)

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 16:54

wat een gave tinkers!!!!!! <3

Hier zou ik heeeeeeel tevreden mee zijn!!!!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:59

Thigor is 1m53, en dat is de vader....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:22

aaah dat ging dus om een kleinkind van O'Malley! :D

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:29

Mijn vriend heft ook een grote knuffelbare babykind van O'malley gehad. was 4 jaar en of je nou alleen naar het bos ging, in volle galop of terug in galop, alles was best. Echt een top dier! Helaas was paardrijden toch niet zijn ding en hebben we hem verkocht aan een iemand die toe was aan een bomproof paardje om lekker relaxed mee te gaan rijden.

avg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:43

Ik zie overal herkenning, met name in de blik, met de mijne....

Dit is Sir Lancelot (Lans), geboren 2 mei 2002 en heeft als moeder ICS merrie Alma vd Oldershof

Afbeelding
Afbeelding