Haar ouders ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shalinitje

Haar ouders ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 21:07

Beste allemaal,

ik ben opzoek naar de ouders van mijn pony omdat ze niet in het paspoort vermeld staan ik dat graag zou weten.

Enkele punten waaraan jullie haar zouden herkennen

- Tweeling
- 25/05/2006
- cremello

Ze komt van: manege de molenheide
de heikampen 5
5482 ZR schijndel
Nederland

Ze heeft ook nog een brede bles en 3 witbenen de aftekeningen van een pinto splash (als ik me niet vergis). Vandaar dat ik denk dat haar moeder een pinto is en haar vader een palomino.

Hier een paar fotos
[/img] http://www.mijnalbum.nl/Foto-TYBSIX63.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OJ3QBSEI.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W6UAQZSR.jpg

Ik hoop dat jullie mijn pony herkennen en dat ik te weten kan komen wie haar ouders zijn ook als jullie me gewoon het nummer van de molenheide zouden kunnen geven en andere informatie van de molenheide is altijd welkom.

Gr Shalini

_Reneee

Re: Haar ouders ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:15

Kun je niet gewoon naar de Molenheide bellen? Is hier vlak bij.. nummer is waarschijnlijk gewoon op google te vinden hoor :) Succes met zoeken!

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 21:30

Eddy_Rocks schreef:
Kun je niet gewoon naar de Molenheide bellen? Is hier vlak bij.. nummer is waarschijnlijk gewoon op google te vinden hoor :) Succes met zoeken!

Heb al gezocht op internet maar vind het niet. Eigenlijk vind je helemaal niets over de molenheide en in het paspoort staat de nummer en de email enzo niet ;)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:59

Een simple google geeft heel veel informatie!

Bokkers die rijden of gereden hebben op de Molenheide: [MA] Manege de Molenheide in Schijndel

Manege De Molenheide: De Heikampen 5, 5482 ZR Schijndel, Noord-Brabant,
t: 073 5477367 f: 073 5430062

Op deze video zie je de verschillende paarden op de manege. Er staan verschillende palomino's waaronder Bailey's (palo merrie) en Palo Coco (palo pinto).
http://www.youtube.com/watch?v=WVYzJPB804M

Citaat:
Ze heeft ook nog een brede bles en 3 witbenen de aftekeningen van een pinto splash (als ik me niet vergis). Vandaar dat ik denk dat haar moeder een pinto is en haar vader een palomino

Als zij een cremello bonte is dan MOET een van ouders (of beiden) bont zijn geweest EN MOET beide ouders creme-dragers (palomino of valk of smokey black) zijn geweest. Van de vele palo's te zien op de video denk ik dat je richting palomino x palo bont moet denken.

Als je de Manege belt en zij de afstamming kunnen bevestigen, EN de ouders papieren hebben dan kan je je merrie ook registreren bij het Royal Belgian Palomino Stamboek.
Laatst bijgewerkt door Peterina op 07-02-11 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 22:05

Als je de Manege belt en zij de afstamming kunnen bevestigen, EN de ouders papieren hebben dan kan je je merrie ook registreren bij het Royal Belgian Palomino Stamboek.[/quote]

En dat is juist mijn bedoeling. ;)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:08

Dan, vanwege het nederlandstalig, zal je toch bij mij terrecht komen. :D

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 22:12

Peterina schreef:
Dan, vanwege het nederlandstalig, zal je toch bij mij terrecht komen. :D

ja ? Ik woon wel niet in Nederland. Maar ik heb al op een site gekeken van dat stamboek en daar staat jouw naam idd tussen nu je het zegt. :)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:18

Ik woon ook niet in Nederland maar in het noordoost van Belgisch Limburg.

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 22:19

Ik woon ook in limburg. Als ik haar laat inschrijven krijgt ze dan een belgisch paspoort ?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:30

Een paard of pony mag maar een paspoort hebben en dat heeft ze al, maar als je haar registreert bij het R.B.P. zal daar haar 'afstamming' toegevoegt worden en in het paspoort aangegeven worden dat die paspoort voortaan onder de toezicht is van het R.B.P.. Dit houdt in dat als er ooit een vraag betreffend ID of chip of registratie dat het R.B.P. als contact wordt aangesproken en deze dan contact opneemt met jou. Ook zal het R.B.P. de verder opvolging van het ID registratie op zich nemen.

Er is wel een hele procedure aan gebonden om deze afstamming, indien het gevonden kan worden, geregistreert te krijgen en eerlijk gezegt als de ouders geen papieren hebben heeft het weinig zin om hun DNA proberen vast te leggen. Mocht de ouders wel papieren hebben (ongeacht of de hengst wel of niet ggk is) EN ze zijn van dezelfde stamboek dan kan je daar proberen je merrie geregistreert te krijgen (na DNA ouderschaps typering). Als ze van verschillende stamboeken zijn dan kan je kiezen tussen die (afhankelijk van hun registratie reglementen) of het R.B.P.

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 21:46

Peterina schreef:
Een paard of pony mag maar een paspoort hebben en dat heeft ze al, maar als je haar registreert bij het R.B.P. zal daar haar 'afstamming' toegevoegt worden en in het paspoort aangegeven worden dat die paspoort voortaan onder de toezicht is van het R.B.P.. Dit houdt in dat als er ooit een vraag betreffend ID of chip of registratie dat het R.B.P. als contact wordt aangesproken en deze dan contact opneemt met jou. Ook zal het R.B.P. de verder opvolging van het ID registratie op zich nemen.

Er is wel een hele procedure aan gebonden om deze afstamming, indien het gevonden kan worden, geregistreert te krijgen en eerlijk gezegt als de ouders geen papieren hebben heeft het weinig zin om hun DNA proberen vast te leggen. Mocht de ouders wel papieren hebben (ongeacht of de hengst wel of niet ggk is) EN ze zijn van dezelfde stamboek dan kan je daar proberen je merrie geregistreert te krijgen (na DNA ouderschaps typering). Als ze van verschillende stamboeken zijn dan kan je kiezen tussen die (afhankelijk van hun registratie reglementen) of het R.B.P.

eigenlijk denk ik niet dat het een "echte" paspoort is maar equipas. Want bij het stamboek staat I&R en ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit dan een equipas zou zijn ?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:20

Een Equipas is een paspoort dat uitgegeven wordt door een officiele (erkend) instantie voor paarden waarvan de afstamming niet bekend is (bijvoorbeeld in Belgie = Confederatie, in Nederland = KNHS)
Een Paspoort is een paspoort dat uitgegeven wordt door een erkende Stamboek voor paarden waarvan de afstamming wel bekend is en geregistreert staat bij die Stamboek (bijv. BWP, RPB, Shetlander, enz)

Equipas = paspoort = (Stamboek) Paspoort

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:27

Ik heb jaren op die manege gereden, en ik sta daar nu in pension met een eigen paard.
Er zijn twee mogelijkheden wie de vader is.
Dat kan zijn Twenter (palomino) is ondertussen een ruin.
Of Nashville,(valk) deze is ondertussen verkocht.
Wat betreft de moeder, ik zou het niet weten. Dat kunnen er een heleboel zijn.
Hoe groot is je pony? Dan vallen er waarschijnlijk wel een aantal af.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:37

Als een van deze twee de vader zou zijn dan moet de moeder een bonte zijn geweest en dan ook nog creme-gen drager, dus een palomino of valk of smokey black.
Merrie zou ook een van een tweeling zijn, dus ook misschien een aanknoppunt ... een tweeling geboorte wordt niet zo snel vergeten.

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:10

Ik heb niet zoveel verstand van kleuren maar zou de merrie ook een palomino kunnen zijn geweest?
Die hebben ze namelijk ook genoeg gehad.

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:12

Ja de tweeling, ik kom er al 20 jaar maar kan zo geen gezonde tweeling voor de geest halen. (in die kleuren)
Wel weet ik dat een grote palomino merrie een tweeling heeft gehad. Ik weet dat er 1 zowiezo het niet overleeft heeft, maar de andere weet ik niet.
Dit kan ik wel navragen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:41

Dit zou dan misschien de tweeling zijn en de moeder kunnen zijn. Zou volgens de TS in mei 2006 moeten zijn geweest. Het is vrij uitzonderlijk dat beide veulens van een tweeling het overleven.

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:01

Ik weet ook nier in welk jaar dat was,
maar als de moeder palomino is, welke kleur zou de vader hebben?

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 19:27

Tweeling is de naam van mijn pony. Maar als ik het zo hoor dat er ooit een tweeling is geboren dan kan dit dus met haar naam te maken hebben ? heb het al van in het begin een erg vreemde naam gevonden.

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 21:26

stipke schreef:
Hoe groot is je pony? Dan vallen er waarschijnlijk wel een aantal af.

Ze is ong. 1.45 m

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:17

Ah zo... vandaar de verwarring! :D Idd een naam die zou kunnen aanduiden dat zij een van een tweeling was.

stipke schreef:
Ik weet ook nier in welk jaar dat was,
maar als de moeder palomino is, welke kleur zou de vader hebben?

Om een cremello (dubbel-verdunning van creme gen) te krijgen moeten beiden ouders het creme gen dragen. Dit wil zeggen dat als de moeder palomino is, dan moet de vader of palomino of valk of smokey black zijn. Als de moeder bijvoorbeeld valk is, dan moet de vader of palomino of valk of smokey black zijn.

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 20:58

[quote="stipke"]Ik weet ook nier in welk jaar dat was,

zou je het eens willen navragen op je manege ?

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 17:47

Omdat ik nog steeds geen antwoord heb gevonden zal ik het topic maar eens even naar boven halen.
Als jullie het openen neem aljeblieft even de moeite om het te bekijken.

gr Shalinitje