Nakomeling French Buffet.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MDFK

Nakomeling French Buffet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 17:43

Wie heeft er een nakomeling van French Buffet?

Typhoon

Re: Nakomeling French Buffet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:54

heb er 1 gereden, was bloedje link :o

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:35

ken er iig 1, 1 loopt nu L springen uit een indoctro moeder.. braaf ding

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:37

Ik heb er ook eentje. Ook uit een Indoctro moeder. Het is maar een kleintje, 1.58 m.

De merrie is inmiddels 10 jaar en voor een heel handige ruiter safe, maar voor een amateur best lastig te rijden. Zeker toen ze jonger was, was ze me vaak de baas. Inmiddels ben ik zelf handiger en dus gaat het beter, maar ze heeft wel een enorme truckendoos (die ik waarschijnlijk haarzelf heb gegeven). Hoe het ook zij dit is wel een once in a lifetime paardje waar ik ontieggelijk veel van leer, maar de sportresultaten zullen er wel nooit komen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:29

Ken er ook één, een kleine merrie, kan je een kind mee wegsturen. Was gefokt voor de springsport, maar
het vermogen liet ernstig te wensen over.

MDFK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 20:51

Typhoon schreef:
heb er 1 gereden, was bloedje link :o

Haha, ja, de mijne ook.
Je moet echt oppassen.
Je kan het aan de hand niet op zijn kop geven dan gaat hij er met je van door.
Thuis sprint hij alles en op parcour gooit hij mijn er altijd naast.
hij is niet te vertrouwen alleen als het hem uitkomt:P

MDFK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 20:53

Alani schreef:
Ik heb er ook eentje. Ook uit een Indoctro moeder. Het is maar een kleintje, 1.58 m.

De merrie is inmiddels 10 jaar en voor een heel handige ruiter safe, maar voor een amateur best lastig te rijden. Zeker toen ze jonger was, was ze me vaak de baas. Inmiddels ben ik zelf handiger en dus gaat het beter, maar ze heeft wel een enorme truckendoos (die ik waarschijnlijk haarzelf heb gegeven). Hoe het ook zij dit is wel een once in a lifetime paardje waar ik ontieggelijk veel van leer, maar de sportresultaten zullen er wel nooit komen.

Oke,
de genen die ik nu rij is 8.
Je moet hem echt kenen voor dat je hem rijd.
Echt geen beginner paardje.
Je kan hem ook niet op zijn kop geven er naast.
hij was voor het springen gefokt als paard.
Maar hij is te klein gebleven.
hij kan wel super springen als hij er zin in heeft.
Thuis doet hij alles.
En op concour gooit hij mijn er altijd naast en wat hij sprint springt hij een meter hoog inplaats van 80 cm.
Terwijl zijn dressuur gangen super zijn ik rijd momenteel M1 met winst in net aan een jaar van de B.

nienkearagon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:35

heey in mij paard zit dit bloed ook
echt supper lief altijd verzind die iets om onder het werk uit te komen 5 jaar dus misschien lig het aan zen leeftijd
maar hij kan ook echt heel heet worden dan is die bijna niet meer te rijden

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:58

Goedemorgen,

Wij hebben ook een French Buffet. Voldoende maat en geweldige galop. Ik rijd er L-springen mee en mijn vriendin M-SGW en Z-springen.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:03

Ook hebben we er als eens een veulen uitgefokt. Een Jicky d'Baugy. Inmiddels is deze merrie 5,5 jaar, 1.65 m en super braaf.
Bij die van mezelf wijt ik ook veel aan destijds mijn eigen onkunde. Nu kan ik veel beter met haar overweg dan jaren geleden (ik heb een heleboel bijgeleerd). En ze heeft met geen oefening moeite en kan altijd meerdere dingen tegelijk doen (en ziet ook alles wat om haar heen gebeurd). Dat is wat haar ook zo lastig in het rijden maakt. Zoals gezegd geen amateur paard, maar dat ben ik wel.
Als springer heeft ze nooit veel gedaan. We hebben haar een aantal malen los laten springen en daar werd ik beslist niet enthousiast van. Ondanks haar genen is dat niet haar ding.

Aan de hand is ze heel braaf en gehoorzaam, maar in de groep onzettend dominant. Wij zeggen altijd klein van stuk groot van karakter.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:06

Die van mij komt uit een french buffet merrie, allebei zeer pittige dominante tantes vooral haar moeder. Die van mij heeft goddank ook een beetje van paps mee gekregen (serano gold)

voisinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:36

MDFK schreef:
Wie heeft er een nakomeling van French Buffet?

ik, mijn merrie voisinaa, dochter van frenchbuffet haar moeder puissinaa tis een voske van 1m66

voor filmke http://www.youtube.com/watch?v=OisJNkFe_Kg , ik weet het het is niet hoog maar het was een rustige dag :p ze heeft het talent van haar papa en kan de meter 20 zeker aan :p *\o/*

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:17

Hallo wij hebben een Rubiquil merrie uit een French Buffet moeder, is een leuk dier. Niet al te groot, humeurig op stal maar erg braaf en werkwillig met rijden. Hebben jullie ook foto's??

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:19

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:45

Zo dat zijn mooie paarden Tootz! Heb je ook foto's van dat hengstje?? Is nagenoeg gelijk aan die van ons alleen dan natuurlijk net ff anders.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:12

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:03

Ik ken er een die hoog liep in eventing. Klein, maar zeer wendbaar en energiek paardje. Ging echt door het vuur voor de ruiter. soms wat pieperig, maar sensibel en alert.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:51

Ik rij momenteel een 9 jarige merrie van French Buffet. Donkerbruine merrie van zo'n 1.66, sensibel en allert maar wel eerlijk. Ze is M2 dressuur geweest en ik ga haar binnenkort starten in de B. Nog meer mensen met een nakomeling? :)