Cartano

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladydarkness

Cartano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 15:45

Graag zou ik informatie willen ontvangen over de nafok van Cartano en de huidige prestaties van de hengst zelf. Wat zijn jullie ervaringen? Alle informatie welkom.

Cartano staat ter dekking bij van Uytert.
Afstamming: Carthago x Alasca x Caprivi
Beste prestatie: Winnaar 1.40m Den Bosch met van Asten
Hij wordt al een tijd gereden door de jonge Aniek Diks.

Volgens de cijfers van KWPN heeft hij vorig jaar niets gedekt en het jaar daarvoor maar 6 merries. Waarom dekt hij nauwelijks nog merries? Waarom wordt hij niet in de topsport uitgebracht?

Syllie

Re: Cartano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:45

Wij hebben zelf een 4 jarige Cartano merrie gefokt uit een Voltaire merrie. Het is een erg mooie en fijne merrie maar wel sensibel. Op dit moment wordt ze zadelmak gemaakt. Ze is vorig jaar naar de keuring geweest en daar is ze ster verklaard ze is ook prok goedgekeurd. Ze kan goed springen maar ze kan ook erg fijn lopen.

Wil je zelf ook gaan fokken met Cartano?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:11

ik heb hem met Aniek een paar keer landelijk ZZ zien starten en ik vind het echt een ruig springpaard , snap ook niet zo goed waarom ie niet meer dekt want hij laat doordat ie "maar " met een amateur rondspringt wel zien hoe makkelijk hij is de rijderij en vooral in het hoofd ..heeft ook heel veel vermogen ..mischien niet de hele grote voorzichtigheid ?

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:19

Ik vind Cartano ook een heel gaaf paard, toevalling donderdag in Den Bosch nog gezien onder de genoemde amazone, kwam over alsof zij vrij onervaren is? Maar idd wat een vermogen dat paard, bij mijn 2 jarige in de opfok staat een hele gave 2 jarige Cartano, ben ik echt <3 op.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 12:59

Ik ben inderdaad aan het nadenken of ik twee merries laat dekken door Cartano. Maar ik schrok dat hij niets meer dekte. Daar zullen de fokkers toch een reden voor hebben?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:10

Afbeelding

Dit is een halfbroertje van mijn merrie
Cartano x Hors la loi II heeft toen ook 2 de bezichtiging gehaald en op Fences verkocht dit jaar
(A .Hamoen beschreef de hengst als één van de betere vd dag :" los paard , veel jeugd , veel souplesse.Goed model met veel charme, mocht nog iets meer hengsten uitstraling hebben .Netjes springen , bouwde heel goed op.Hele natuurlijke verrichting ")

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:02

Geen idee waarvoor hij zo weinig dekt eigenlijk, wist ik helemaal niet. Onze merrie is echt een fijn beest met behoorlijk wat vermogen. Ik weet natuurlijk niet wat de rest van zijn nakomelingen doen?

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:06

misschien heeft het te maken met het feit dat hij al een aantal keer van ruiter is gewisseld? Vooralsnog gaat hij zijn carriere vervolgen onder de belgische ruiter Jens Nijs. Check hier het nieuwsbericht: http://www.ipshorsegroup.be/nl/nieuws?newsitem=146

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:09

Ik heb vorig jaar ook een Cartano x Hors la loi gehad. Was nog een e-pony. Wel een fijn beest in de omgang, erg makkelijk en goed springen. Braaf met rijden, maar wel een beetje stijf in z'n lijf.

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:14

wij hebben een 5 jarige Cartano merrie.
Cartano x elite,sport,preferent,prestatie Inferno x keur,preferent,prestatie Duc de Normandie.
175.
als veulen kampioen van Friesland en reserve kampioen van Nederland.
Als 3 jarige reserve kampioen in Overijssel en reserve dag kampioen.

Heeft als 4 jarige een merrie veulen gebracht van Nabab de Reve.
En ze is nu net 4x mee geweest op concours.

Fantastisch bewegen en springen, maar NIET makkelijk :o